شناسایی باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک در چند دقیقه

با انجام یک آزمایش تشخیصی ارزان از این پس می توان باکتری های مقاوم در برابر داروهای انتی بیوتیک را در عرض چند دقیقه شناسایی کرد.

موبنا – در این روش که در دانشگاه برکلی ابداع شده می توان به سرعت و با دریافت آزمایش ادرار افراد باکتری های خطرناکی را که در بدن آنها وجود دارد، ولی آنتی بیوتیک ها قادر به شناساییشان نیستند را شناسایی کرد تا برای نابودی آنها روشی موثر اتخاذ شود.
با استفاده گسترده از انواع آنتی بیوتیک ها و افزایش مقاومت باکتری ها در برابر این داروها، گسترش و افزایش تعداد باکتری های مقاوم در برابر داروهای آنتی بیوتیک به یک مشکل جدی مبدل شده و محققان بیم دارند که افزایش تعداد این باکتری ها فاجعه ای جهانی خلق کرده و به افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری های غیرقابل درمان منجر شود.

برای مقابله با این نوع باکتری ها باید روند درمانی افراد به سرعت آغاز شود، در غیر این صورت شانس زنده ماندن بیماران به سرعت کاهش می یابد. یک راه موثر شناسایی باکتری های مقاوم در برابر انتی بیوتیک ها،شناسایی مولکول هایی موسوم به beta-lactamases در نمونه های ادرار است. این مولکول ها حاوی آنزیم های خاصی هستند که که توسط باکتری های مقاوم در برابر باکتری ها تولید می شوند.
آزمایش ادرار جدید که DETECT نام گرفته کشف این باکتری ها را در چند دقیقه ممکن می کند و با استفاده از آن می توان تشخیص داد در مراحل اولیه درمانی استفاده از چه نوع داروهایی مناسب خواهد بود. البته برای تکمیل این روش درمانی هنوز باید بررسی های بیشتری انجام شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا