تولید فضاپیمای جدید ناسا با هولولنز واقعیت مجازی مایکروسافت

استفاده از هدست های واقعیت افزوده در صنایع دفاعی، هوافضا و امنیتی روز به روز گسترش می یابد و شرکت لاکهیدمارتین هم قصد دارد از هولولنز مایکروسافت برای ساخت یک فضاپیما استفاده کند.

موبنا – لاکهید مارتین در حال تولید فضاپیمای جدیدی به نام اوریون برای ناسا است و به منظور پیش طراحی بخش هایی حساس از این فضاپیما و پی بردن به میزان کارآیی و دقت بخش های یادشده قصد دارد از هدست و عینک هوشمند هولولنز مایکروسافت استفاده کند.
اوریون یک فضاپیمای چندمنظوره و دارای خدمه خواهد بود که اروپا و آمریکا از آن به طور مشترک به منظور اعزام فضانورد به مریخ استفاده خواهند کرد. برنامه ریزی برای تولید اوریون از می سال ۲۰۱۱ آغاز شده و تولید آن توسط لاکهید مارتین در کارخانه میکهوود در نیواورلئان در جریان است.
کارکنان این شرکت از هولولنز به منظور کسب اطمینان از صحت نصب بخش ها و ابزار و قطعات مختلف بر اساس یک کتابچه راهنمای ۱۵۰۰ صفحه ای استفاده می کنند. از این طریق می توان نتیجه نصب ابزار و قطعات یادشده را قبل از نصب فیزیکی به صورت مجازی مشاهده کرد و کیفیت عملکرد آنها را کنترل کرد. کل این فرایند در مورد هر قطعه یا ابزار حدود ۱۵ دقیقه به طول می انجامد.
پیش از این شرکت هایی مانند بوئین و ایرباس هم از این فناوری برای ارتقای شیوه تولید محصولات خود استفاده کرده بودند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا