«پالم» با کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان برمی‌گردد (+عکس)

طول، عرض و ضخامت این گوشی کوچک به ترتیب ۹۶.۶، ۵۰.۶ و ۷.۴ میلیمتر اعلام شده است و وزن آن فقط ۶۲.۵ گرم است، که البته شرکت سازنده می‌گوید اندازه پالم دوسوم گوشی‌های معمول و مرسوم در بازار است.

موبنا – شرکت پالم که از نخستین توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند در جهان بود و پس از گذشت مدتی برای همیشه به کار خود پایان داد، بار دیگر متولد شده است تا یک دستگاه موبایلی جدید را در اختیار کاربران بگذارد. این گوشی هوشمند کوچک هم که «پالم» نامگذاری شده است، در اصل یک محصول منحصر به فرد بین تلفن‌های همراه و ساعت‌های مچی هوشمند محسوب می‌شود. گوشی «پالم» ساخت شرکت «پالم» در اصل یک تلفن همراه کوچک است که مشابه ساعت‌های مچی هوشمند به گوشی اصلی شما متصل می‌شود. این ابزار در اصل یک رابط کاربردی محسوب می‌شود تا ارتباط شما با دنیای دیجیتال قطع نشود و زمانی که امکان حمل گوشی بزرگتر برای شما وجود ندارد، با این دستگاه بتوانید پیام‌های خود را دریافت کنید و تماس‌های مورد نظر را برقرار کنید.

«پالم» با کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان برمی‌گردد (+عکس)

طول، عرض و ضخامت این گوشی کوچک به ترتیب ۹۶.۶، ۵۰.۶ و ۷.۴ میلیمتر اعلام شده است و وزن آن فقط ۶۲.۵ گرم است، که البته شرکت سازنده می‌گوید اندازه پالم دوسوم گوشی‌های معمول و مرسوم در بازار است. برای این گوشی کوچک نمایشگر ۳.۳ اینچی ال‌سی‌دی در نظر گرفته شده است و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به پردازنده کوالکام ۴۳۵، رم ۳ گیگابایتی و باتری ۸۰۰ میلی‌آمپری اشاره کرد.

با این وجود توجه داشته باشید که پالم کوچک قابلیت‌های اصلی مورد نیاز شما را کنار نگذاشته است. این دستگاه جیبی دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود که هم اکنون کیفیت مشابه آن را در بسیاری از گوشی‌های امروزی مشاهده می‌کنیم. همچنین دوربین ثانوی دستگاه می‌تواند با کیفیت ۸ مگاپیکسل تصاویر سلفی را تهیه کند. برای این گوشی کوچک از سیستم ضدآب و ضدگرد و غبار IP68 استفاده شده است و در حالی که روی آن سیستم عامل اندروید نصب شده است، می‌تواند از طریق تشخیص چهره کاربر قفل دستگاه را باز کند.

«پالم» با کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان برمی‌گردد (+عکس)

با توجه به اینکه نمایشگر کوچک کار را برای تایپ کردن دشوار می‌کند، پالم این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا از طریق فرمان‌های صوتی مبتنی بر سیستم هوشمند «گوگل اسیستنت»، سیستم دسترسی سریع به منو، و سیستم تشخیص حرکات دست کار برای کاربران آسان‌تر شود.

تمام قابلیت‌های این گوشی هوشمند کوچک جالب به نظر می‌رسد و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود کاربران تمایل زیادی برای خرید آن داشته باشند. شرکت پالم می‌گوید که حتی این امکان وجود دارد تا کاربران گوشی هوشمند کوچک پالم را جایگزین گوشی بزرگ و اصلی خود بکنند و به عبارت دیگر، گوشی بزرگ و اصلی را به طور کامل کنار بگذارند. با این وجود، زمانی که گوشی اصلی به این دستگاه متصل می‌شود، یک پیام روی گوشی کوچکتر دریافت می‌شود که اتصال موفق را اعلام می‌کند تا شما فبلت خود را در خانه رها کنید و با این گوشی کوچکتر بیرون بروید.

«پالم» با کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان برمی‌گردد (+عکس)

شرکت پالم برای این گوشی هوشمند کوچک قابلیتی با نام «حالت لایف» در نظر گرفته است که بر اساس آن می‌توانید تمام قابلیت‌های دستگاه را در حالت بی‌صدا قرار دهید و البته، فقط پیام‌های اطلاعاتی مهم را با صدا دریافت کنید. در این حالت کاربر می‌تواند به صورت دستی مشخص کند کدام پیام‌ها برای او اهمیت بیشتری دارد تا از این طریق فقط پیام‌های مذکور را به صورت باصدا در اختیار بگیرد.

گوشی هوشمند «پالم» که از آن به عنوان کوچک‌ترین گوشی هوشمند موجود در بازار جهانی هم یاد می‌کنند ۳۵۰ دلار قیمت گذاری شده است و شرکت سازنده پیش‌بینی کرده است که از ماه نوامبر آن را به صورت گسترده وارد بازار جهانی کند.

دکمه بازگشت به بالا