هواپیمایی که با هر پرواز یک سال در آسمان می‌ماند (+فیلم)

هواپیمای ApusDuo دو بال موازی را در اختیار گرفته است که از طریق سه ستون عمودی به یکدیگر متصل شده‌اند.

موبنا – با اقداماتی که محققان انجام داده‌اند یک گام دیگر به داشتن هواپیماهایی با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا، برای مدت زمان طولانی، و بدون سرنشین نزدیک‌تر شده‌ایم. شرکت UAVOS اعلام کرد نمونه اولیه هواپیمای خودران با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا (HAPS) را با نام ApusDuo تولید کرده است و این هواپیما هم اکنون نخستین پرواز خود را با موفقیت به انجام رسانده است.

همان طور که گفته شد، این هواپیمای خودران که شکل ظاهری آن شبیه به سوزن طراحی شده است می‌تواند فضای بین پهپادها و ماهواره‌ها را در اختیار بگیرد و ارتفاع خود را به ۲۰ هزار متر معادل ۶۵۶۰۰ پا برساند. بر این اساس هواپیمای جدید می‌تواند تمامی محیط پیرامون در جو را مانیتور کند و پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز به زمین برگردد. این هواپیما قادر است ارتباطات اینترنتی و رادیویی را از فواصل بسیار دور برقرار کند، یا در عملیات‌های نظارت نظامی مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است «ایرباس زِفیر» از پروژه‌های مشابهی محسوب می‌شود که در این زمینه روی آن سرمایه‌گذاری شده است و البته شرکت فیسبوک نیز طرحی را با نام «آکوئیلا» در دست دارد تا به موجب آن از طریق هواپیماهای دوربرد و خودران اینترنت پرسرعت را به دست جهانیان برساند.

 

 

هواپیمای ApusDuo که طراحی مشابهی را شامل می‌شود، دو بال موازی را در اختیار گرفته است که از طریق سه ستون عمودی به یکدیگر متصل شده‌اند. این بال‌ها به پنل‌های خورشیدی مجهز شده‌اند تا انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند و قادرند به صورت خودکار برحسب شرایط و محیط خم شوند تا هواپیما بتواند برای دوره زمانی طولانی خود را در آسمان نگه دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این هواپیما به گونه‌ای ساخته شده است که با هر بار پرواز می‌تواند تا یک سال خود را در آسمان نگه دارد.

این کمپانی پس از به انجام رساندن پروازهای آزمایشی در اوایل سال جاری میلادی، هم اکنون تصاویر ویدیویی جدیدی منتشر کرده است که نمونه اولیه بزرگتر آن را با طول بال‌های ۱۰ متر نشان می‌دهد و در آسمان در حال پرواز کردن است. به گفته شرکت UAVOS، مدل به‌روز شده این هواپیمای خودران شکل ظاهری شبیه به سوزن دارد تا به صورت آیرودینامیک به راحتی در آسمان پرواز کند و الگوریتم‌های کنترلی آن می‌تواند به صورت موفقیت آمیز جریان هوا را پیرامون این پرنده مدیریت کند کنترل کامل آن را هنگام پرواز و فرود در دست بگیرد.

همان طور که در تصاویر ویدیویی منتشر شده مشخص است، این مدل از هواپیمای ApusDuo به نمونه نهایی آن شباهت زیادی دارد که البته قرار است طول مدل نهایی آن ۲۸ متر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا