افزایش دو برابری زمان حذف پروفایل فیس‌بوک

فیس‌بوک مدت زمان ترک و بستن همیشگی حساب کاربری کاربران را دو برابر کرد.

موبنا – این روزها که نام شبکه اجتماعی فیس بوک برای سریال دنباله دار رسوایی‌هایش در خصوص محافظت از حریم خصوصی کاربران و اطلاعات شخصی آنها خیلی بیشتر از همیشه در فضای مجازی به گوش می‌رسد، حالا این غول تکنولوژی اعلام کرده است که مدت زمان ترک همیشگی و بستن حساب کاربری و پروفایل کاربران از ۱۴ روز به ۳۰ روز یعنی یک ماه افزایش پیدا کرده است تا تمامی اطلاعات شخصی آنها که بر روی پلت‌فرم فیس بوک ذخیره شده بوده، به طور کامل حذف شود.
به نظر می‌رسد که این اقدام هم‌زمان با تلاش خیل عظیمی از کاربران برای حذف حساب کاربری خود در فیس‌بوک در واکنشی اعتراض آمیز به رسوایی‌های اخیر این شبکه اجتماعی و نقض حریم خصوصی آنها صورت پذیرفته است و حالا فیس‌بوک قصد دارد با طولانی‌تر کردن روند حذف و بستن همیشگی اکانت و پروفایل کاربران، آنها را از انجام این کار پشیمان کند. در این مدت زمان ۳۰ روزه، کاربران با گزینه‌ای تحت عنوان “Cancel Deletion” روبرو خواهند شد و امکان دارد باری دیگر به فعالیت در فیس بوک بازگشته و پروفایل خود را از حذف تمامی اطلاعات برای همیشه مصون بدارند.
تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد. گزارش‌های منتشره نشان می‌داد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.
به نظر می‌رسد که کابوس ترسناک و سریال ادامه‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک تمامی ندارد و باری دیگر چند روز پیش گزارش‌های زیادی منتشر شد که این شرکت را وادار کرد به موضوع جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوکی اقرار کند.
به دنبال این موضوع و رسوایی‌های پیاپی فیس‌بوک ، بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری به کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن حساب کاربری دارند، توصیه کرده‌اند که هرچه زودتر اطلاعات شخصی مندرج در حساب‌های کاربری خود را پاک کنند و درصورتی که به اکانت خود در فیس‌بوک نیازی ندارند، آن را به‌طور کلی از بین ببرند؛ به عقیده آن‌ها، وضعیت حفظ حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک اصلا مناسب و قابل قبول نیست و کاربران باید به‌منظور محافظت و احترام به حریم خصوصی خود از این شبکه اجتماعی برای همیشه خارج شوند.
آن‌ها هم‌چنین توصیه کرده‌اند که کاربرانی که علی‌رغم همه این اتفاقات باز هم تمایل به باز نگه داشتن حساب کاربری خود در فیس‌بوک دارند، بهتر است هرچه سریع‌تر گذرواژه و رمز عبور خود را تغییر دهند و وضعیت پروفایل خود را از حالت عمومی به شخصی درآورند تا احتمال افشای اطلاعات شخصی‌شان به حداقل برسد.
پس از انتشار خبر رسوایی فیس‌بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش که چند ماه پیش سروصداهای زیادی ایجاد کرد، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی اقدام کرده‌اند تا بدین ترتیب اعتراض خود را نسبت به سهل‌انگاری فیس بوک نشان دهند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا