تولید قطعات ناوهواپیمابر هسته ای با چاپگر سه بعدی

دامنه استفاده از چاپگرهای سه بعدی در صنعت حمل و نقل به ناوهای غول پیکر هواپیمابر نیز کشیده شد و نیروی دریایی ارتش آمریکا برای تولید برخی قطعات ناوهای خود از این فناوری استفاده کرد.

موبنا – تولید این قطعات توسط شرکت Newport News Shipbuilding از زیرمجموعه های Huntington Ingalls Industries صورت گرفته و قرار است نمونه اولیه تازه ترین قطعه ای که با چاپگر سه بعدی تولید شده در اوائل سال ۲۰۱۹ بر روی ناو هسته ای هری ترومن نصب شود. آزمایش قطعه یادشده به منظور اطمینان از کیفیت آن حداقل ۱۲ ماه زمان خواهد برد.

به نظر می رسد ارتش آمریکا در آینده بیشتر از کاربرد چنین فناوری استقبال کند. از جمله علل این استقبال می توان به کاهش هزینه های تولید،ساده سازی فرایندهای تولید وامکان تعمیر و تولید قطعات جدید مورد نیاز بر روی عرضه کشتی از طریق انتقال دستگاه چاپگر سه بعدی اشاره کرد. جالب اینکه برای این کار به تنها انتقال فایل چاپ سه بعدی به چاپگر موجود در کشتی نیاز است.
برای تولید قطعات یادشده با استفاده از چاپگر سه بعدی از پودر فلز استفاده شده و سپس با استفاده از شعه لیزر پودرهای فلز به طور لایه لایه بر روی هم قرار گرفته اند. از این روش فعلا برای تولید انواع دریچه ها، سوپاپ ها و سرپوش های کشتی ها استفاده خواهد شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا