هواپیمایی که یک سال بی‌وقفه پرواز می‌کند (+فیلم)

یک شرکت آمریکایی موفق به تولید هواپیمایی شده است که نه تنها می تواند در ارتفاع بالا پرواز کند، بلکه با نصب صفحات خورشیدی بر روی بالهاش می تواند یک سال در هوا حرکت کند.

موبنا – نمونه اولیه این هواپیما که توسط شرکت UAVOS تولید شده، ApusDuo نام دارد و اولین مرحله از پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذارده است.
این هواپیما در ارتفاع حداکثر ۲۰ هزار متری( ۶۵۶۰۰ پایی) پرواز می کند و بنابراین اگر چه می تواند در ارتفاعی بالاتر از پهپادها پرواز کند، اما به اندازه ماهواره ها از زمین دور نمی شود.

هواپیمای مذکور که به طور خودکار پرواز می کند، هم توسط ارتش و نیروهای نظامی برای گشت زنی و پروازهای مراقبتی قابل استفاده است و از سوی دیگر توسط سازمان های زیست محیطی برای کنترل جو زمین کاربرد دارد. همچنین از آنها می توان برای تسهیل ارائه خدمات اینترنتی بی سیم و همین طور خدمات مخابراتی استفاده کرد.
ApusDuo دارای دو بال موازی است که در سه نقطه به هم وصل شده اند و فاصله آنها از هم ۱۰ متر است. الگوریتم های کنترل این هواپیما در هوا موفق عمل کرده اند و نشست و برخاست دقیق آن را امکان پذیر کرده اند.
برای پرواز و مدیریت این هواپیما به تنها سه نفر نیاز است و در ادامه انرژی مورد نیاز آن برای حداکثر یک سال پرواز از طریق صفحات خورشیدی نصب شده بر روی بال ها تامین می شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا