۷۴۰ روستای آذربایجان شرقی از اینترنت خانگی بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گفت: ۳۵۰ روستای زیر بیست خانوار استان آذربایجان شرقی از سیستم تلفن ثابت و ۷۴۰ روستای استان از اینترنت خانگی بهره‌مند هستند.

موبنا – یوسف شکوری در بازدید از طرح‌های مخابراتی شهرستان اهر با اشاره به اینکه بیشتر نیازمندی‌های مردم در شهرستان‌های آذربایجان شرقی تأمین زیرساخت‌های اینترنت همراه و پوشش خطوط تلفن همراه است اظهار داشت: تلفن ثابت که یکی از پایه‌ترین زیرساخت ارتباطی محسوب می‌شود و در ۳۰۳ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند در ۲۴۴ روستا تلفن ثابت وجود دارد.
وی افزود: زمانی که مخابرات ایران دولتی بود موظف بودیم تا بر حسب اولویت‌بندی سیستم تلفن ثابت را به روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان‌های اهر و هوراند تأمین کنیم و حال علاوه بر تأمین تلفن ثابت روستاهای بالای بیست خانوار، ۶۰ روستای زیر بیست خانوار اهر و هوراند نیز از سیستم تلفن ثابت بهره‌مند شده‌اند.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی از پوشش ۲۱۰ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند توسط همراه اول و شبکه WLL خبر داد و گفت: در مناطقی که تحت پوشش شبکه WLL است مشکل اینترنت را داریم که در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه اینترنت مناطق روستایی تحت پوشش همراه اول قرار می‌گیرند.
شکوری اضافه کرد: مناطقی که تحت پوشش شبکه WLL هستند به شبکه ارتباطات سیار وصل می‌شود و اکنون در حال اجرای نسخه آزمایشی این طرح هستیم که با تحت پوشش قرار گرفتن تلفن همراه روستایی با همراه اول مشکل اینترنت مناطق روستایی آذربایجان شرقی برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان‌های اهر و هوراند ۱۴۵ سایت تلفن همراه با تکنولوژی‌های مختلف داریم عنوان کرد: علاوه بر این‌ها در ۳۱ نقطه از این شهرستان‌ها سایت اینترنت همراه ۴G داریم و ۳۳۰۰ مشترک تلفن ثابت در اهر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ای که به شرکت مخابرات آذربایجان شرقی ابلاغ‌ شده چه از نظر جمعیتی و چه از نظر منطقه‌ای پوشش اینترنت همراه طبق برنامه پیش رفته است و اخیراً وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پوشش اینترنت تلفن همراه را در مناطق روستایی آغاز کرده است.
شکوری با ذکر اینکه محورهای اصلی استان آذربایجان شرقی تحت پوشش اپراتور همراه اول قرار گرفته‌اند گفت: طبق تعریفی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارد محورهای اصلی آذربایجان شرقی تحت پوشش همراه اول هستند و هرجایی که نقطه‌ضعفی داشته باشیم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استان آن نقاط را اعلام می‌کند و ما نیز ملزم به برطرف کردن نقاط کور و فاقد آنتن تلفن همراه در جاده‌ها هستیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه تنها در ۴۵۰ متر از جاده اهر – تبریز به‌صورت ناپیوسته پوشش تلفن همراه نداریم، گفت: در برخی از نقاط جاده اهر – تبریز که نمی‌توانیم برق‌رسانی کنیم از تجهیزاتی استفاده کرده‌ایم که گاهی منجر به قطعی سایت می‌شود اما در حقیقت در ۹۰ کیلومتر ۴۵۰ متر رقم قابل‌توجهی نیست.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی یادآور شد: ۳۵۰ روستای زیر بیست خانوار استان آذربایجان شرقی از سیستم تلفن ثابت و ۷۴۰ روستای استان از اینترنت خانگی بهره‌مند هستند.

ساختمان اداره پست آسیب‌دیده اهر از زلزله بازسازی می‌شود

محمد پوربزرگ مدیرکل پست آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه طبق دستور هفته پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت شرکت پست در روستاهای آذربایجان شرقی ملموس‌تر می‌شود اظهار کرد: خدمات شرکت پست استان آذربایجان شرقی از این پس در روستاهای استان نیز گسترده‌تر می‌شود و در حال حاضر برخی از خدمات پست در خود روستاها ارائه می‌شود.
وی با تأکید بر توزیع سوغات خاص هر منطقه در سایر مناطق کشور افزود: یکی از راه‌هایی که به دنبال آن هستیم این بوده که سوغات مناطق کشور را از طرق سامانه تجارت الکترونیک به سایر مناطق کشور انتقال دهیم.
مدیرکل پست آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۰ دفتر ICT در شهرستان اهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ دفتر ICT فعال هستند.
پوربزرگ با بیان اینکه رشد درآمدی اداره پست شهرستان اهر نسبت به شش‌ماهه گذشته ۶.۸ درصد بوده است، بیان کرد: در سال جاری بیش از ۲۸۱ هزار مرسوله از طریق پست در شهرستان اهر جابه‌جا شده است.
وی، رشد درآمدی اداره پست شهرستان هریس در شش‌ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مسکن استان آذربایجان شرقی داشتیم توانستیم اخطاریه‌های بانک مسکن را به دست مردم برسانیم و در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌ایم.
مدیرکل پست آذربایجان شرقی همچنین از جابه‌جایی بیش از ۱۰۱ هزار مرسوله پستی توسط اداره پست شهرستان هریس خبر داد.
پوربزرگ با اشاره به خسارت زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران به ساختمان اداره پست شهرستان اهر گفت: ساختمان اداره پست شهرستان اهر در جریان زلزله سال ۹۱ آسیب‌دیده بود و ما که پیگیر مرمت این ساختمان بودیم با پیگیری‌های انجام‌ یافته متوجه شدیم سند بخشی از ساختمان به نام بنیاد برکت ثبت‌ شده است و حال که قصد داشتیم مجدداً بازسازی کنیم از نظر سند ساختمان با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به استیجاری بودن ساختمان فعلی اداره پست شهرستان اهر به دنبال آن هستیم تا از شرکت پست کشور اعتباری جهت بازسازی ساختمان اداره پست اهر تخصیص یابد.
مدیرکل پست آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شرکت پست آذربایجان شرقی از ارائه خدمات به مردم کوتاهی نکرده و نمی‌کند، یادآور شد: تا به حال شکایت و اعتراضی نسبت به عملکرد پست در شهرستان‌های استان نداشتیم و این نشان‌گر عملکرد خوب همکاران در شهرستان‌ها و مرکز استان است.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا