احتمال توقف تولید محصولات سرفیس مایکروسافت

تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز برآورد کرده‌اند که مایکروسافت احتمالا از سال آینده میلادی دیگر محصولات سری سرفیس خود را تولید نخواهد کرد.

موبنا – محصولات سرفیس (Surface) در سال ۲۰۱۲ میلادی تقریبا زمانی که اپل با معرفی محصولاتی نظیر مک، آیپد و آیفون نظر خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جذب کرده بود، رونمایی و عرضه شد اما هرگز نتوانست به موفقیت بزرگترین رقیب خود یعنی اپل برسد.
حالا استیو بریزر – مدیر عامل کانالیز – بار دیگر از پیش‌بینی خود در خصوص توقف خط تولید محصولات سرفیس مایکروسافت در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی سخن گفته است چراکه به باور وی، ساخت و عرضه این محصولات دیگر برای این شرکت آمریکایی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
البته این در حالی است که اپل با وجود سلطه بر روی بازار گوشی‌های هوشمند، نتوانسته است سهم قابل توجهی از بازار رایانه‌های شخصی و لپ تاپ را به خود اختصاص دهد. بر اساس آمار و گزارش های موسسه تحقیقاتی گارتنر، مایکروسافت یکی از پنج تولیدکننده برتر رایانه‌های شخصی و سخت‌افزارهای رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود و سهم آن در بازار رایانه این کشور نیز از سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تاکنون دوبرابر شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا