جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های مشهد

در مشهد، این شهر توریستی بزررگ حتما رستوران های متعددی در سطح شهر به چشم شما خواهد خورد که هر یک با دیزاینی زیبا توجه شما را به خود جلب می کند.

رستوران های خوب مشهد

شما هم اگر قصد سفر با تور مشهد را دارید حتما به دنبال بهترین رستوران های شهر برای صرف غذا هستید، بعد از زیارت حرم مطهر امام رضا و یا بعد از بازدید ازاماکن دیدنی مشهد این شهر به شما توصیه می کنیم تا از طعم غذا های سنتی مشهد غافل نشوید و خستگی سفر را با صرف غذایی لذیذ و دلنشین از جان به در کنید.

در مشهد، این شهر توریستی بزررگ حتما رستوران های متعددی در سطح شهر به چشم شما خواهد خورد که هر یک با دیزاینی زیبا توجه شما را به خود جلب می کند، حتی اگر به هنگام ظهر و صرف شام نیز در خیابان های داخلی یا بازار های  شهر مشهد  باشید، بوی خوش غذایی که از رستوران هیا مختلف شهر بر خواسته شما را حتما وسوسه به خرید و صرف وعده ای مفصل می کند.  برای مشاهده سایرقیمتهای  تور لحظه آخری مشهد به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

رستوران های خوب مشهد :

پیش از آنکه بوی خوش غذا های مشهد شما را مدهوش کند، مطمئن شوید که در یکی از رستوران های خوب مشهد غذا می خورید :

  1. رستوران پدیده شاندیز مشهد

اگردر طول سفر با تور مشهد به دنبال یک ششلیک و کباب ایرانی اصیل عالی هستید، رستوران پدیده شاندیز مشهد را فراموش نکنید. رستوران پدیده شاندیز مشهد در واقع یک رستوران بین المللی از رستوران های نامدار مشهد بوده و با محیطی گرم و زیبا صمیمانه پذیرای اهالی مشهد و مسافران تور مشهد می باشد. در رستوران پدیده شاندیز مشهد می توانید از  باغ پرندگان نیز دیدن کنید و در آلاچیق هایی که در گوشه و کنار باغی سبز برای مهمانان بنا شده غذا بخورید.

  1. رستوران و مجتمع گردشگری بابا قدرت مشهد

یکی از برترین رستوران های مشهور در مشهد، رستوران بابا قدرت مشهد است که با محیطی متفاوت مهمانان را به سفر تاریخی دعوت می کند.  منو غذا در این رستوران یکی از برترین ها و با کیفیت ترین هاست و محیط کاملاْ تاریخی و سنتی آن فضایی دلنشین و جذاب را برخلاف نمادهای متداول و معمول جامعه برای میهمانان گرامی به ارمغان آورده است. در رستوران بتبت قدرت می توانید انواع غذا های سنتی و غیر سنتی را سفارش دهید. این مجنکع علاوه بر رستوران، یک بازارچه و چایخانه سنتی نیز می باشد.

 

۳. رستوران باغ زیتون مشهد

یکی دیگر از رستوران های محبوب و مشهور در مشهد، رستوران باغ زیتون است که در سفر با تور مشهد لحظه آخری حتما از آن دیدن کنید.، این رستوران با اینکه قیمت نسبتا بالایی دارد، اما به دلیل توجه خاص بر سلامت غذا ها در میان مردم به عنوان رستوران منتخب شهر برگزیده شده است. استفاده از کاهو و سبزیجات کاملا ضد عفونی شده خریداری شده از کارگاه هایی که از بهداشت مجوز رسمی دارند.

عدم استفاده از فریزر برای سالم تر بودن و خرید بروز

استفاده از کره مارگارین برای طبخ برخی از غذا ها

عدم استفاده از سویس و کالباس در کلیه غذا ها

از ویژگی های رستوران باغ زیتون در مشهد است.

  1. رستوران های هتل بین المللی قصر طلایی مشهد

یکی از بهترین غذا ها را در رستوران بهترین هتل ۵ ستاره شهر صرف خواهید کرد. هتل بین المللی قصر طلایی مشهد داری ۵ رستوران متنوع است که در طول سفر با تور مشهد طعم بی نظیر غذا های سنتی و غیر سنتی این رستوران ها شما را حتما متحیر خواهد کرد. لازم به ذکر است که این رستوران به دسر های فوق العاده خوشمزه خود نیز معروف است، اگر به هتل قصر طلایی رفتید، از امتحان کردن دسر های خوشمزه هتل عقب نمانید.

۵. رستوران هتل قصر طلایی :

رستوران پنج قاره زوشا (دکوراسیون آرام، مدرن با سبک طراحی خاص مناسب برای زوجین)

رستوران سنتی ترمه (تلفیقی از معماری سنتی ایرانی و شاهکارهای طرح های اسلیمی)

رستوران ترنم ( رستورانی مجلل در طبقه اول هتل )

رستوران VIP پرستیژ (دکوراسیونی کلاسیک و ترکیب رنگی با شکوه مناسب برای خانواده با تعداد بالا)

رستوران ضیافت (مشهورترین بوفه صبحانه در سطح ایران)

رستوران تابستانی بارگاه (رستورانی در فضای باز مخصوص ایام تابستانی)

این رستوران ۱۰ % تخفیف برای مشترکین هتل ، مسافران و گردشگران در نظر گرفته است.

  1. رستوران پسران کریم مشهد

رستوران پسران کریم از دیگر رستوران های برتر شهر است که می توان به کیفت و طعم غذا در آن اطمینان کرد. تمام سعی کارکنان این رستوران قدیمی بر ارائه غذای کاملا سالم با حفظ ارزش غذایی برای مسافرین تور مشهد می باشد. در رستوران پسران کریم توجه زیادی به حمل بهداشتی مواد اولیه ی غذایی از مبدا تا مقصد و آماده سازی و انبار سازی مواد غذایی و محیطی کاملا بهداشتی پخت غذا می شود، از این رو رستوران پسران کریم را می توان در لیست برترین ها در مشهد قرار داد.

نشانی رستوران پسران کریم مشهد :

مشهد، خیابان دانشگاه ، برج آلتون

۷خانه استیک دایان مشهد

اگر حوس غذا های ایتالیایی را کرده اید و می خواهید از یک ظرف خوشمزه غذای ایتالیایی لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم تا به خانه استیک دایان بروید. یک استیک خوب، پاستای لذیذ، لازانیای دلچسب ، پیتزا و غذا های دریایی کم نظیر از غذا هاییست که می بایست تنها در خانه استیک دایان امتحان کرد. با رفتن به این رستوران هرگز پشیمتن نخواهید شد چرا که در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است و فضا و طراحی این رستوران به گونه ای دنج و دلنشین  طراحی شده است.

بهترین رستوران های قشم کدام است؟

 

قشم را به غذاهای تندش می‌شناسند، غذاهایی که خاص این منطقه است و بعضی‌هایش از تندی زیاد اشکت را درمی‌آورد. غذاهای قشم پر از ادویه است و خوردن غذاهای دریایی در اینجا معنا پیدا می‌کند. دریا همان بغل است، میگو و ماهی و کوسه را از دریا می‌گیرند و با آن غذاهایی درست می‌کنند که ویژگی اش ادویه خاص آن است و مانندش را در شهر دیگری نمی‌توان خورد. غذاهای دریایی اینجا جزوی از جاذبه سفرند، اسنپ تریپ در اینجا به این سوال جواب می‌دهد که بهترین نوع این غذا را در کجای قشم می‌توان خورد و بهترین رستوران های قشم کجاست؟

 

رستوران قلعه؛ از بهترین رستوران های قشم

 

 

بدون اغراق رستوران قلعه بهترین رستوران قشم است و نوع متفاوت غذاهای دریایی را می‌توان در اینجا خورد. قلعه در جنوب قلعه پرتقالی‌ها از معدود رستوران های جزیره است که موقع غذا خوردن می‌توان دریا را دید. بخشی از میزهای قلعه در داخل و بخشی از صندلی‌ها در بیرون قرار گرفته‌اند، در نتیجه اگر بیرون بنشینید دریا  همان نزدیکی است و چی از این بهتر. غذاهای قلعه بسته به صید روزانه درست می‌شوند، بنابراین منویی در کار نیست و لیست غذاها شفاهی به سمع و نظرتان می‌رسد. صید روزانه علاوه بر این باعث می‌شود در روزهایی که صیدی در کار نیست رستوران بسته باشد. بهترین خوراک کوسه، خوراک ماهی مرکب، خوراک صدف و میگو را در قشم می‌شود در رستوران قلعه خورد. خوراک‌هایی که با ادویه مخصوص و تندی درست و با نان پیتا بر سر میز آورده می‌شوند. رستوران قلعه فقط شب ها باز است و قیمت ها در آن از ۲۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان متفاوت است.

رستوران خاله؛ طعم غذاهای خانگی

 

 

درست بغل رستوران قلعه، رستوران خاله قرار گرفته، رستورانی که در کل جزیره معروف است. خاله، از بومیان جزیره است و خودش دست به کار راه انداختن رستورانی کوچک شده، بنابراین غذاهایش هم طعم و مزه غذاهای خانگی را می‌دهد. خاله سمبوسه‌های بسیار خوش طعمی درست می‌کند، سمبوسه ای که در کل جزیره نرخ ثابتی دارد و هر دانه‌اش ۵۰۰ تومان است. فلافل‌های خاله تند و خوشمزه است و به غیر از اینها غذاهای دریایی هم دارد. مثلا کوسه و ماهی مرکب یا عنکاس آن بسیار لذیذ است و صدف‌های خوبی هم دارد. خاله، غذای دریایی دیگری به اسم میکس هم می‌پزد که ترکیبی از کوسه و میگوست و چه بین مسافران قشم و چه بین بومیان طرفدار زیاد دارد. رستوران خاله نیز فقط شب‌ها باز است. قیمتهای مناسب تورهای ارزان قیمت و لحظه آخری کیش با آفرهای مناسب و همچنین آفرهای تور لحظه آخری قشم در سایت موجود است.

رستوران نعیم؛ تجربه میگو پفکی

 

 

نعیم را به بزرگی، سلف سرویس و البته میگو پفکی‌هایش می‌شناسند. اگر دلتان میگوی پفکی می‌خواهد، مکان مناسب خوردنش رستوران نعیم است. البته نعیم، غذاهای دریایی زیادی ندارد و تنها غذاهای دریایی اش میگو و ماهی شیر، ماهی کبابی و قلیه ماهی است. هرچند خوشمزه گی قلیه ماهی‌اش در جزیره زبانزد است. جدا از اینها، منوی غذا در این رستوران تنوع زیادی دارد و دایره گسترده‌ای از انواع مرغ، کباب و استیک را شامل می‌شود. رستوران نعیم ظهرها باز است و مانند همه رستوران‌های جزیره در نعیم نیز تنها برنجی که پخته می‌شود برنج هندی است، حجم غذاهای این رستوران زیاد است و البته حق سرویس نیز گرفته می‌شود. قیمت غذاها در نعیم کمی بالاست.

 

رستوران الوند؛ سرو کوسه در جزیره

 

 

رستوران الوند قبلا در کنار هتل دیپلمات واقع بود و روزگار بسیار خوشی داشت. دریا در دوردست در تلاطم بود و می‌شد از رستوران دیدش.  به غیر از آن درختان زیادی هم اطراف رستوران بود و محیطش را خواستنی‌تر می‌کرد، اما این روزها رستوران الوند به جای جدید و میدان شهدا و داخل هتل الوند نقل مکان کرده و از دوره شکوهش کمی فاصله گرفته است. از بهترین غذاهای رستوران الوند می‌توان به قلیه ماهی و بشقاب کوسه و غذاهای دریایی‌اش اشاره کرد. در اینجا بشقابی به اسم میکس دریایی وجود دارد که کباب شیر ماهى و قلیه ماهى و میگو و ماهى سوخارى در آن هست و طعم بسیار خوبی دارد. رستوران الوند بوفه سلف سرویس دارد، اما قیمت‌ها به نسبت جزیره در آن بالاست و ۱۵ درصد مالیات نیز به آن اضافه می‌شود.

 

 

کباب بز و شاورما؛ غذاهایی که در قشم نباید از دست داد

 

 

تقریبا در کمتر شهری است که جگر طرفدار نداشته باشد، اما قضیه قشم کمی متفاوت است. در قشم کباب بز یکی از غذاهای پرطرفدار است که همان جگرکی‌های شهر و به همان روش جگر یعنی به سیخ کشیدن درستش می‌کنند. کباب بز یکی از متفاوت‌ترین کباب‌هاست که طعم بسیار لذیذی دارد و بدون خوردنش نباید قشم را ترک کرد. در قشم کباب بز خوب را می‌توان در نزدیکی میدان شهدا، روبه روی مرکز خرید سام و زال خورد. اگر در قشم دلتان فست فود هم خواست می‌توانید سراغ غذای لبنانی شاورما بروید. شاورما در حقیقت همان کباب ترکی است با این تفاوت که با مرغ درست می‌شود و لای نان لواش می‌پیچدندش، در حقیقت در قشم همه فست فودها لای نان لواش ریخته و دست مشتری داده می‌شود چراکه نان باگت در قشم نانی کمیاب است. بهترین شاورما را می‌توان در کنار مرکز خرید سیتی سنتر خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا