دوست حیوان خانگی شما یک روبات است! (+عکس و فیلم)

ایده اصلی برای ساخت روبات مذکور این است که در اطراف سگ یا گربه خانگی حضور داشته باشد و حیوان خانگی را مجبور کند برخی ورزش‌های فیزیکی و ذهنی را انجام دهد.

موبنا – محققان سال گذشته از ساخت ابزار هوشمندی با نام «آنتهاوس» خبر دادند که در اصل یک روبات تعاملی محسوب می‌شد و برای سرگرم‌ کردن حیوانات خانگی ساخته شده بود. البته تولید انبوه این روبات متاسفانه متوقف شد و سرانجام مرکز «کیکستارتر» تصمیم گرفت برای تولید و عرضه یک مدل پیشرفته‌تر سرمایه‌گذاری کند.

 

 

روبات هوشمند جدید که «میا» نام گرفته است در یک شرکت کانادایی موسوم به «کلونی روباتیک» طراحی شده است. این روبات خودکار می‌تواند روی زمین‌های فرش شده یا انواع مختلف کفپوش‌ها حرکت کند و بدون آنکه کسی مراقب او باشد، تمامی موانع و پله‌ها را به درستی تشخیص دهد. صاحب روبات می‌تواند از طریق اپلیکیشن مربوطه در گوشی‌های اندرویدی یا آیفون برای این روبات برنامه‌ریزی کند تا تعداد دفعاتی که در خانه حرکت می‌کند یا زمانی که به فعالیت می‌پردازد، مشخص شود.

دوست حیوان خانگی شما یک روبات است! (+عکس و فیلم)

ایده اصلی برای ساخت روبات مذکور این است که در اطراف سگ یا گربه خانگی حضور داشته باشد و حیوان خانگی را مجبور کند برخی ورزش‌های فیزیکی و ذهنی را انجام دهد. زمانی که «میا» از حرکت باز می‌ایستد، میزان علاقمندی حیوان خانگی به قدری است که همچنان تمایل دارد با او بازی کند. علاقمندی حیوان خانگی برای برقراری ارتباط با این روبات هوشمند به این دلیل است که کلیه رفتارهای آن متناسب با حیوان برنامه‌ریزی می‌شود و بنابراین حیوان خانگی می‌تواند از بودن کنار آن لذت ببرد. با این توضیح، صاحبان حیوانات خانگی با استفاده از روبات هوشمند جدید می‌توانند از راه دور و حتی زمانی که در منزل حضور ندارند رفتارهای مورد نظر خود را به حیوان آموزش دهند و آن را تربیت کنند.

بدنه این روبات از جنس پلیمرهای قوی ساخته شده است و بسیار ضخیم است تا اگر حیوان خانگی آن را گاز گرفت، هیچ مشکلی ایجاد نشود. زمانی که حیوان خانگی تصمیم می‌گیرد با این روبات روبرو شود و با آن مقابله کند، «میا» به طور خودکار خاموش می‌شود و یک گوشه بی‌حرکت باقی می‌ماند. باتری این روبات هوشمند به گونه‌ای است که با هر بار شارژ می‌تواند به مدت یک هفته انرژی را در خود نگه دارد و البته، اگر روزانه حدود ۱۵ دقیقه از این روبات استفاده شود تا این میزان انرژی را ذخیره می‌کند.

دوست حیوان خانگی شما یک روبات است! (+عکس و فیلم)

این روبات برخی امکانات اضافه را هم شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سیستم‌های «ووف‌باکس» و «میاکَم» اشاره کرد که از طریق گیرنده وای-فای به دستگاه اصلی متصل می‌شوند. ابزار جانبی ووف‌باکس در اصل یک سیستم حساس به صدا محسوب می‌شود و زمانی که حیوان از خود صدا تولید می‌کند، آن را تشخیص می‌دهد و سپس از طریق اپلیکیشن این خبر را در اختیار صاحب حیوان می‌گذارد. سپس صاحب حیوان می‌تواند از طریق همان اپلیکیشن و به صورت کنترل از راه دور برنامه‌ریزی جدید برای «میا» ارایه کند تا حیوان خانگی خسته نشود. همچنین این امکان وجود دارد که هر بار ووف‌باکس صدای حیوان را تشخیص داد، به صورت خودکار به «میا» دستور دهد که اقدامات لازم برای سرگرم شدن حیوان را انجام دهد.

ابزار دیگر که با نام «میاکَم» ارایه شده است در اصل یک وبکم ثابت محسوب می‌شود. زمانی که میا شروع به حرکت می‌کند این وبکم به صورت خودکار روشن می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد از راه دور و از طریق اپلیکیشن خود بتواند حیوان خانگی را زیر نظر بگیرد.

اگر شما علاقمند هستید یک دستگاه روبات هوشمند «میا» را برای حیوان خانگی خود خریداری کنید، باید در نظر داشته باشید قیمت این محصول ۱۳۰ دلار اعلام شده است و در این میان اگر قرار باشد هر سه قطعه، یعنی روبات «میا» به همراه دو ابزار جانبی «ووف‌باکس» و «میاکَم» را خریداری کنید می‌بایست در مجموع ۲۹۴ دلار بپردازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا