هیچ مانعی جلوی عبور پیک-آپ جدید فورد را نمی‌گیرد! (+عکس)

موتور ۲ لیتری دیزلی این خودرو با استفاده از پیشرانه دوگانه توربو توانی معادل ۲۱۰ اسب بخار با قدرت گشتاور ۳۶۹ پوند-فوت تولید می‌کند.

موبنا – جدیدترین پیک-آپ فورد به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند با سرعت بالا قدرت مانور فوق العاده را در اختیار راننده قرار دهد، امکان عبور از انواع مختلف مسیرها را فراهم کند، با موتور ۲.۰ لیتری دیزلی خود توان کافی را ارایه دهد و با گیربکس ۱۰ سرعته از همه مدل‌های مشابه پیشی بگیرد.

هیچ مانعی جلوی عبور پیک-آپ جدید فورد را نمی‌گیرد! (+عکس)

این اتومبیل جدید که از آن به عنوان برادر کوچک‌تر «اف۱۵۰ رپتور» یاد می‌کنند، مبتنی بر پلتفرم متوسط «رِنجر» ساخته شده است. آخرین شاهکار فورد در عرصه آفرود  در تایلند به صورت رسمی معرفی شد و همچنین تولید این خودرو هم در کشور تایلند انجام می‌شود. این خودرو که «رِنجر رَپتور»  نامگذاری شده است کابین دوگانه را شامل می‌شود و در این خانواده از پیک‌-آپ‌ها روی سرعت آن تاکید ویژه شده است. این محصول تنها تراک فورد است که در منطقه آسیا-پسیفیک به تولید می‌رسد.

هیچ مانعی جلوی عبور پیک-آپ جدید فورد را نمی‌گیرد! (+عکس)

موتور ۲ لیتری دیزلی این خودرو با استفاده از پیشرانه دوگانه توربو توانی معادل ۲۱۰ اسب بخار با قدرت گشتاور ۳۶۹ پوند-فوت تولید می‌کند. خروجی قدرت موتور «اف۱۵۰ رپتور» با توان ۴۵۰ اسب بخار بیشتر است، با این وجود باید توجه داشت که اف‌۱۵۰ فورد ۲۵۰۶ کیلوگرم وزن دارد و این در حالی است که «رنجر رپتور» سبک‌تر ساخته شده است. این خودرو سوخت کمتری هم مصرف می‌کند و برای آن گیربکس ۱۰ سرعته در نظر گرفته شده است. اگرچه گیربکس این خودرو اتوماتیک است، ولی راننده هر زمان که بخواهد می‌تواند به راحتی آن را در حالت دستی قرار دهد.

هیچ مانعی جلوی عبور پیک-آپ جدید فورد را نمی‌گیرد! (+عکس)

این خودرو سه حالت رانندگی «نرمال»، «اسپورت» و «آفرود» را در اختیار راننده قرار می‌دهد. حالت رانندگی «چمن/ماسه/برف» نیز برای این فورد پیک‌-آپ در نظر گرفته شده است تا امکان لیز خوردن چرخ‌ها به حداقل برسد. حالت «گل و لای/شن و ماسه» نیز این امکان را فراهم می‌کند تا از حداکثر قدرت گشتاور و کشش برای حفظ حرکت زمین‌های لغزنده استفاده شود. حالت «سنگ» نیز برای عبور از سطوح ناهموار و غیرقابل اعتماد در نظر گرفته شده است تا خودرو به راحتی از هر مانعی بالا برود.

هیچ مانعی جلوی عبور پیک-آپ جدید فورد را نمی‌گیرد! (+عکس)

همچنین یک حالت ویژه رانندگی برای این محصول در نظر گرفته شده است که با نام «باجا»  شناخته می‌شود. این نام از مسابقات صحرانوردی «باجا ۱۰۰۰» گرفته شده است. زمانی که خودرو در این حالت قرار می‌گیرد می‌تواند با حداکثر سرعت در زمین‌های ریگی و شنی حرکت کند و این حالت به راننده امکان می‌دهد چرخ‌ها تحت کنترل قدرت موتور و ترمز بسیار کنترل پذیر شوند و اتومبیل در چنین زمین‌هایی بهترین قابلیت اجرایی را ارایه کند.

هیچ مانعی جلوی عبور پیک-آپ جدید فورد را نمی‌گیرد! (+عکس)

برای این خودرو همچنین سیستم‌های الکترونیکی ویژه در نظر گرفته شده است. سیستم «سینک ۳» فورد که در اصل فرمان‌های صوتی را دریافت می‌کند، سیستم کنترل ثبات اتومبیل، کاهش چرخش، کنترل قدرت، کنترل فرود از تپه، کنترل تطبیقی، کنترل الکتریکی فرمان، رانندگی بین خطوط و … از جمله این سیستم‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

پیک‌-آپ «رِنجر رَپتور» اواخر سال جاری میلادی در منطقه آسیا-پسیفیک عرضه می‌شود و هنوز هیچ خبر موثقی در مورد قیمت آن یا عرضه این محصول در دیگر بازارهای جهان منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا