این “کفش” بو نمی‌گیرد! (+فیلم و عکس)

یک کتانی ورزشی موسوم به “مرینو”(Merino) با استفاده از پشم گوسفند مرینوس طوری طراحی شده است که کاملا هم اندازه پا می‌شود و ضمن راحتی و تنظیم دمای پا، حتی بدون پوشیدن جوراب نیز بو نمی‌گیرد.

موبنا – شرکت “گیس‌وین”(Giesswein) ادعا می‌کند اولین کفش ورزشی پوشیده از پشم گوسفند مرینوس را در جهان ساخته و طوری طراحی شده است که سبک‌وزن، با قابلیت هم‌اندازه شدن با پا و خنک نگه داشتن پا در تابستان و گرم نگه داشتن آن در زمستان است.

آنها همچنین ادعا می‌کنند که نسبت به یک کتانی معمولی، پنج برابر عرق بیشتری جذب می‌کند و حتی اگر آنها را بدون جوراب بپوشید، بو نمی‌گیرد.
این کتانی موسوم به Wool Cross X در برابر آب مقاوم می‌باشد و می‌تواند در برف سبک پوشیده شود.

این "کفش" بو نمی‌گیرد! (+فیلم و عکس)

این کتانی در هنگام استفاده در فضای باز کاملا جذب پا می‌شود، کف نرمی دارد و دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و اندازه‌ها است.

این "کفش" بو نمی‌گیرد! (+فیلم و عکس)

فاکتور راحتی پشم مرینوس مدت‌ها است که اثبات و شناخته شده است. پشم این گوسفند، رطوبت و دما را تنظیم می‌کند، نرم و سبک است، خارش نمی‌آورد، شکل خود را حفظ می‌کند و بو نمی‌گیرد. این خواص آن را برای بکارگیری در البسه مناسب می‌سازد که شرکت اتریشی “گیس‌وین” نیز با همین روش، موفقیت قابل توجهی به دست آورده است.
کتانی‌های مخصوص دوندگی و پیاده‌روی “مرینو” به زودی در دسترس خواهند بود.
شرکت سازنده ادعا می‌کند که یکی از راحت‌ترین و بی‌عیب‌ترین کفش‌ها را ساخته است که بدون جوراب نیز می‌توان آن را پوشید، زیرا می‌تواند تا ۱۲۵ میلی‌لیتر عرق را جذب و دفع کند، بدون اینکه کتانی بو بگیرد.
این کتانی پشمی در طیف وسیعی از رنگ‌ها و اندازه‌ها در حال حاضر با قیمت ۱۱۹ یورو (۱۳۷ دلار) قابل سفارش است.

این "کفش" بو نمی‌گیرد! (+فیلم و عکس)

این "کفش" بو نمی‌گیرد! (+فیلم و عکس)

این "کفش" بو نمی‌گیرد! (+فیلم و عکس)

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا