قیمت دلار باز هم کاهش می‌یابد

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر اقدامات دولت و بانک مرکزی ادامه پیدا کند یقینا روند نزولی ادامه خواهد یافت و شاهد کاهش چشم گیر هزینه‌ها خواهیم شد.

موبنا – آلبرت بغزیان در خصوص روند نزولی قیمت ارز در چند روز گذشته مطرح کرد: کاهش نرخ ارز در چند روز گذشته به چند عامل بستگی دارد که برخی از آن‌ها داخلی و برخی دیگر خارجی است و دولت می‌تواند با کنترل شرایط به تداوم آن کمک کند.
وی مهم‌ترین عوامل داخلی این کاهش نرخ ارز را مدیریت و تزریق از سوی بانک مرکزی دانست و تصریح کرد: این روند مدیریت باید با اقتدار بیشتر تداوم پیدا کند و از دیگر اقداماتی که بانک مرکزی در راس مدیریت آن قراردارد جلوگیری از رانت خواری و سو استفاده از افول قیمت‌ها است.
این کارشناس اقتصادی افزود: هیجانات مردمی برای سرمایه گذاری در بازار باعث نوسانات ارزی خواهد شد که دولت و دستگاه‌های مربوطه می‌توانند این جو را کنترل و در دست بگیرند.
بغزیان در خصوص نظارت بر کار صرافان متذکر شد: این مورد از موارد موثر است، زیرا نظارت بر خرید و فروش صرافان و تعیین یک نرخ برای آن‌ها می‌تواند از تجوز صرافان بر نوسان نرخ ارز جلوگیری کند و ثبات را به بازار ارز باز گرداند.

 منبع: میزان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا