معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

ضبط ویدیوی های آهسته یا اسلو موشن یکی از تکنیک های زیبای فیلمبرداری است که سالهاست در سینما از آن استفاده های جذابی شده است. اما تلفن های هوشند نیز این تکنولوژی را مورد استفاده قرار دادند و برای چند سالیست که در تلفن های پرچمدار شاهد استفاده از این مورد هستیم.

موبنا – اما در چند سال اخیر تنها سونی و سامسونگ بودند که امکان فیلم برداری Slow motion با نرخ فریم ۹۶۰ را امکان پذیر کردند. برای فیلمبرداری با این نرخ تلفن شما نیاز به یک سخت افزار مطلوب برای پردازش فیلم ها دارد که البته تلفن های امروزی اغلب این سخت افزار را دارا  هستند. در ادامه ۵ اپلیکیشن برتر در زمینه فیلمبرداری صحنه آهسته را به شما معرفی میکنیم که اگر تلفنتان فیلمبرداری صحنه آهسته ندارد با استفاده از این برنامه ها بتوانید طعم این تکنیک را بچشید.

۱. Slow Motion Video FX

 

این برنامه با بیش از  میلیون دانلود در پلی استور و امتیاز ۴ از ۵ یکی از بهترین های اسلو موشن است. تعداد زیادی از کاربران آنرا بهترین میدانند ولی این سلیقست. در حال حاضر میتوانیم بگوییم که کار با این برنامه بسیار ساده میباشد و علاوه بر ضبط ویدیو های جدید میتوانید ویدیو های قدیمی خود را نیز اسلوموشن کنید. گفتنی است نسخه رایگان این نرم افزار همراه با تبلیغات میباشد. برای گرفتن ویدیوهای اسلوموشن با این برنامه باید سرعت را بین صفر تا یک تنظیم کنید که هرچه به صفر نزدیک شوید سرعت ویدیو کند تر میشود و اگر عدد را بالاتر از ۱ انتخاب کنید ویدیو سریعتر میشود.

معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

۲. Coach’s eye

این اپلیکیشن صرفا برای تهیه ویدیو های اسلوموشن تهیه نشده بلکه همانطور که از اسمش پیداست قرار است نقش چشمان مربی شما ایفا کند به طوری که اگر میخواهید ببینید یک ضربه گلف را درست زدید یا خیر یا سانتر درستی در زمین فوتبال انجام دادید یا ببینید مسی چطور دریبل میکند با این اپ ویدیو های صحنه آهسته تهیه کنید و با نقاشی روی تصاویر و ویدیو ها آنها را آنالیز کنید.

گفتنی است این برنامه تا ۲ گیگابایت فضای ابری در اختیار شما قرار میدهد و با ثبت نام پولی تا ۱۵۰ گیگ افزایش میبابد. اعمال برش تصاویر ، نوشتن روی آنها و اشتراک گذاری گوشه ای از امکانات این اپلیکیشن میباشد.

معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

۳. Fast & Slow Motion Video Tool

در این برنامه آپشن های زیادی برای اسلوموشن کردن ویدیو ها وجود دارد به طوری که ویدیوها میتوانید تا ۸ برابر کند و یا تند کنید. اما همانطور که از نام این برنامه پیداست نقطه ضعف آن عدم امکان فیلمبرداری اسلوموشن با دوربین هست بلکه تنها ویدیوهای ضبط شده را سروسامان میدهد.

از دیگر قابلیت های جذاب این برنامه میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • امکان تهیه خروجی با فرمت دلخواه
  • امکان اسلوموشن کردن تنها قسمتی از ویدیو به طور دلخواه

معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

۴. AndroVid – Video Editor

اندرووید هم یکی از برنامه های شناخته شده و تکامل یافته در این حوزه هست. این برنامه با بیش از ده میلیون دانلود و امتیاز ۴.۱ یکی از اپ های پرطرفدار است . امکان افزودن افکت های fading, slow motion, sepia, vignette, vintage از دیگر امکانات این برنامه میباشد. ویژگی های این برنامه را در زیر مطالعه کنید :

  • امکان تبدیل فرمت به سایر فرمت های محبوب
  • امکان اتصال دو ویدیو به یکدیگر Join
  • امکان برش ویدیوها Trim
  • امکان جداکردن فیلم به دو بخش Split
  • اضافه کردن گیف به ویدیو ها
  • اضافه کردن موزیک پس زمینه

معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

۵. Video Slow Reverse Player

معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

آخرین برنامه ای که در این لیست معرفی میشود اسلو ریورس میباشد در این برنامه به سادگی هرچه تمام تر میتوانید ویدیوهای صحنه آهسته یا سریع تهیه کنید. برای اینکار کافی است تا در شروع یک ویدیو انتخاب و مانند تصویر بالا بروی علامت مثبت منفی کلیک کنید تا فیلم آهسته یا تند شود. هر بار کلیک بروی این علائم ۰.۲۵X سرعت را زیاد یا کم میکند.

اما امکان بسیار جالب و سرگرم کننده ای که در اپلیکیشن موجود میباشد امکان برعکس کردن فیلم های ضبط شده حتی به صورت اسلوموشن است که قطعا با این ترفند میتوانید ویدیوهای جالبی بسازید.

معرفی ۵ اپلیکیشن برتر فیلمبرداری اسلوموشن Slowmotion

 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا