این پوست روباتیک همه ابزارهای معمولی را هوشمند می‌کند (+عکس)

این پوسته‌های روباتیک بسیار ساده هستند و در اصل یک ورقه متشکل از مواد انعاف پذیر هستند که حسگرهای هوشمند و محرک‌های مختلف داخل آن کار گذاشته شده‌اند.

موبنا – تردیدی نیست که روبات‌ها می‌توانند به عنوان یکی از کاربردی‌ترین و بهترین ابزارهای زندگی در کنار ما حضور یابند. با این وجود بخش اعظم آنها در نقش خاص خود ظاهر می‌شوند و فقط برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند و به همین خاطر خارج از آن نمی‌توان از روبات مربوطه به درستی استفاده کرد. محققان دانشگاه یِیل بر اساس آخرین بررسی‌های خود موفق به ساخت پوسته روباتیک جدیدی شده‌اند که می‌تواند روی انواع مختلف اشیا روزمره مانند اسباب‌بازی‌ها یا قطعات فومی قرار گیرد تا آنها را به یک ابزار روباتیک و قابل برنامه‌ریزی تبدی کند و از ابزار مربوطه بتواند کارایی متفاوت را در اختیار بگیرد.

این پوست روباتیک همه ابزارهای معمولی را هوشمند می‌کند (+عکس)

این پوسته‌های روباتیک بسیار ساده هستند و در اصل یک ورقه متشکل از مواد انعاف پذیر هستند که حسگرهای هوشمند و محرک‌های مختلف داخل آن کار گذاشته شده‌اند. زمانی که این ورقه هوشمند به دور یک شیئ به خصوص می‌پیچد، امکان حرکت آن شیئ را فراهم می‌کند یا اینکه این امکان را به وجود می‌آورد تا شیئ مربوطه بتواند فضای پیرامون خود را حس کند. ایده اصلی بر این اساس تعریف شده است که پوست هوشمند به اندازه کافی قابلیت‌های چندمنظوره را در خود جا داده است و افراد می‌توانند از اشیائی که در دست دارند استفاده کنند تا با قرار دادن پوست هوشمند روی آن، همه ابزارها و اشیا پیرامون خود را هوشمند کنند.

این پوست روباتیک همه ابزارهای معمولی را هوشمند می‌کند (+عکس)

«ربِکا کرامِر-بوتیلیو» مدیر تحقیقات این پروژه گفت: «ما می توانیم این پوست هوشمند را در اختیار بگیریم و آن را به دور انواع مختلف اشیاء پیرامون خود بپیچیم. به عنوان مثال می‌توانیم با پیچیدن این پوست هوشمند روی اسباب‌ بازی‌های معمولی باعث شویم که آنها قابلیت حرکت داشته باشند و هوشمند شوند. در اصل ما برای این اشیا معمولی یک پوست روباتیک و هوشمند را به کار می‌بریم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا