نخستین هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۱۰-۷۸۷ دریملاینر» وارد خطوط هوایی شد (+عکس)

هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۷۸۷-۱۰» که نخستین بار در نمایشگاه «۲۰۱۳ پاریس اِیر شو» به نمایش گذاشته شد، در این کلاس پروازی کارآمدترین هواپیمای جهان محسوب می‌شود که البته پایین‌ترین هزینه عملیاتی به‌ازای هر صندلی را در خانواده هواپیماهای عریض دارد.

موبنا – نخستین هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۷۸۷-۱۰ دریملاینر» به خطوط هوایی سنگاپور واگذار شد تا نسل جدیدی از پروازهای تجاری در سراسر جهان صورت گیرد. این محصول آخرین و بزرگترین هواپیما در خانواده دریملاینر محسوب می‌شود که هم اکنون مراسم آغاز واگذاری رسمی آن به شرکت‌های هوایی در مرکز مونتاژ بوئینگ در کارولینای شمالی با حضور سه هزار نفر برگزار شد. بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است این هواپیما چندین پرواز برنامه‌ریزی شده برای آموزش خدمه بین بانکوک و کوالالامپور انجام دهد و سرانجام از مه سال آینده به صورت رسمی مسافران را جابجا کند. پس از این مرحله هواپیمای یاد شده به صورت رسمی در خطوط هوایی سنگاپور، اوزاکا و پرث مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخستین هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۱۰-۷۸۷ دریملاینر» وارد خطوط هوایی شد (+عکس)

هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۷۸۷-۱۰» که نخستین بار در نمایشگاه «۲۰۱۳ پاریس اِیر شو» به نمایش گذاشته شد، در این کلاس پروازی کارآمدترین هواپیمای جهان محسوب می‌شود که البته پایین‌ترین هزینه عملیاتی به‌ازای هر صندلی را در خانواده هواپیماهای عریض دارد. طبق گزارش موجود ۹۵ درصد بخش‌های مختلف این هواپیما از روی مدل ۷۸۷-۹ الهام گرفته شده است و نسبت به مدل قبلی ۲۵ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. هواپیمای ۷۸۷-۱۰ که مدل عریض شده ۷۸۷-۹ محسوب می‌شود با طول بدنه ۵.۵ متر بیشتر به پرواز درمی‌آید که قادر است در مجموع ۳۳۰ مسافر را در دو کلاس کابین سوار کند. با این توضیح می‌توان گفت ظرفیت این هواپیما نسبت به مدل ۷۸۷-۹ که هم اکنون در برخی خطوط هوایی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد ۴۰ نفر بیشتر است و همچنین فضای حمل بار آن ۱۵ درصد افزایش یافته است.

نخستین هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۱۰-۷۸۷ دریملاینر» وارد خطوط هوایی شد (+عکس)

در بخش قابلیت‌ها و توانایی‌های اجرایی هواپیمای جدید همباید گفت که ۷۸۷-۱۰ با برد ۶۴۳۰ مایل دریایی معادل ۱۱۹۱۰ کیلومتر پرواز می‌کند که این رقم ۱۲۰۵ مایل دریایی نسبت به مدل ۷۸۷-۹ کمتر است و البته در مقابل ظرفیت داخلی آن بیشتر شده است. با این وجود برد بالای دریملاینر این امکان را برای آن فراهم کرده است تا به راحتی بین اروپا، آفریقا و اقیانوسیه پرواز کند.

«کِوین مک‌آلیستر» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مرکز هواپیماهای تجاری بوئینگ در این خصوص گفت: «این برای همه ما در شرکت بوئینگ و همه شرکای ما در سراسر جهان یک روز بزرگ است. ما از پرواز ۷۸۷-۱۰ دریملاینر در خطوط هوایی سنگاپور به عنوان یکی از بزرگترین ایرلاین‌های جهان بسیار خوشحالیم. ما به واسطه مشارکت با سنگاپور و اعتماد متقابل آنها بسیار خرسندیم که بارها درخواست خرید دریملاینر را به ما ارایه کرده‌اند. مدل ۷۸۷-۱۰ کارایی دریملاینر را افزایش می‌دهد و ما هم کانون شاهد آن هستیم که همه مدل‌های خانواده ۷۸۷ در سراسر جهان با موفقیت هرچه تمام‌تر مسافران را جابجا می‌کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا