افتتاح مدرسه سه کلاسه شهدای بانک مسکن

مراسم افتتاح مدرسه سه کلاسه شهدای بانک مسکن با حضور مسوولان استانی و محلی در روستای حسین آباد دشت روم در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از هیبنا، در این مراسم جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مهدی ‌آل وردی مدیر شعب بانک مسکن استان، جهان محرابی مدیر کل نوسازی مدارس استان، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان، شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از ‌دانش آموزان و اهالی روستای حسین آباد دشت روم یاسوج حضور داشتند.
بنا بر این گزارش، مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی با اشاره به رسالت اصلی این بانک گفت: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی- توسعه‌ ای رسالت خطیر برآورده کردن نیاز اساسی مردم به ویژه اقشار کم درآمد یعنی مسکن را بر عهده دارد.
مهدی آل وردی افزود: در ‌ بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد و در راستای سیاست‌های کلان دولت تا کنون بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم معادل سه برابر منابع‌ جذب شده استان است.
آل وردی رتبه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات را یادآور شد و اظهار داشت: در بین شبکه بانکی استان بانک مسکن با اختلاف معنی داری از حیث پرداخت تسهیلات رتبه اول را در اختیار دارد ‌که با روند فزاینده پرداخت انواع تسهیلات از جمله خرید و ساخت مسکن از محل صندوق مسکن یکم، تعمیرات مسکن ‌و بهسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی قطعا پیشرو شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات خواهد بود.
مدیر شعب بانک مسکن سپس به اقدامات این بانک در حوزه مسوولیت اجتماعی هم اشاره ای کرد و بیان داشت: در سال های اخیر بانک مسکن ساخت بیش از ۱۸ پروژه مدرسه را در دستور کار قرار داده است که تاکنون پیش از ۹ مدرسه را در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رساند و امروز شاهد افتتاح دهمین مدرسه بانک هستیم که خوشحالیم با پیگیری های صورت گرفته، در این استان و در این روستا ‌که مستحق فضای آموزشی مناسب بود، با نام “مدرسه شهدای بانک مسکن حسین آباد دشت روم” به وقوع پیوست.
وی اعتبار پروژه مدرسه شهدای بانک مسکن حسین آباد دشت روم را ٣ میلیارد و ٧٨٠ میلیون ریال عنوان کرد و تصریح کرد: این مبلغ از محل هزینه امور فرهنگی قرعه کشی حساب های قرض الحسنه سال ١٣٩۴ تامین شده است و در ۱۶ آبان ۱۳۹۶ کلنگ پروژه بر زمین زده شد که امروز ‌و کمتر از ۱۱ ماه به حول قوه الهی آماده بهره برداری شد.
در ادامه مراسم مدیرکل نوسازی مدارس استان و فرماندار شهرستان بویراحمد در سخنانی جداگانه از بانک مسکن تقدیر کردند و بیان داشتند که جامعه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد این اقدام بانک مسکن را هرگز فراموش نخواهد کرد و یقیناً توجه بانک مسکن به حوزه فرهنگ و دانش می تواند سر منشأ خیر و الگویی برای سایر خیرین باشد که برای رفع نیاز استان به فضاهای آموزشی اهتمام ورزند.
اما مراسم با افتتاح مدرسه به صورت رسمی ادامه یافت؛ جایی که معاون استاندار هنگام باز کردن روبان، به شکل ویژه بانک مسکن را مورد تحسین قرار داد و برای مسوولین بانک در همه سطوح آرزوی موفقیت کرد.
پس از افتتاح مدرسه، مسوولین استانی و محلی ‌حاضر در جلسه دقایقی را بر روی نیمکت های مدرسه نشستند.
گفتنی است در پایان مراسم هدیه بانک مسکن شامل لوازم تحریر و کوله پشتی به تمام دانش آموزان مدرسه اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا