لزوم همکاری مخابرات و FCP ها برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تنها راه رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه در بخش افزایش سرعت دسترسی کاربران به اینترنت ثابت، همکاری مخابرات و FCP ها است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از ستاد خبری شرکت مخابرات ایران، صادق عباسی شاهکوه در نشست توسعه ارتباطات ثابت و چالش های پیش رو با اشاره به اینکه در بخش ارتباطات ثابت نیازمند تسریع توسعه هستیم گفت: برمبنای ششم توسعه تا پایان این برنامه باید ۸۰ درصد خانوار در کشور به اینترنت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در بخش اینترنت ثابت دسترسی داشته باشند و این در حالی است که هم اکنون سرعت اینترنت ثابت در کشور ۵ مگابیت بر ثانیه است.
وی گفت: باید شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای FCP به سمت ارایه خدمات VDSL به جای ADSL و FTTH بروند و تنها راه تحقق این هدف همکاری این اپراتورها با مخابرات است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: در این راستا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ضوابط خدمات بیت استریم را تعیین کرده است و از این رو اپراتورها می توانند مدل همکاری خود با مخابرات را انتخاب کنند.
وی بر موضوع سرمایه گذاری و تفکیک بازار فیکس و موبایل تاکید کرد و گفت: هم اکنون مصرف اینترنت موبایل در ایران از متوسط دنیا بیشتر است و این در حالی است که مصرف اینترنت فیکس نسبت به متوسط دنیا خیلی پایین تر است.
عباسی شاهکوه تاکید کرد: تمامی جوانب مختلف بازار ارتباطات فیکس با مطالعه تطبیقی برخی کشورها در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای صدور مجوز اپراتورهای FCP در نظر گرفته شده است در این مصوبه تاکید بر این است که بجای جزیره ای کار کردن، FCP ها با مخابرات همکاری مشترک داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا