قطعی ۲۰ درصد از ظرفیت اینترنت کشور در ساعت پیک پنجشنبه

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دلیل قطعی فیبر نوری در خارج کشور ۲۰ درصد از ظرفیت اینترنت کشور در ساعت پیک دیشب قطع شد که این ظرفیت ظرف ۴ ساعت به شبکه بازگشت.

موبنا – صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک نشست خبری علت اختلال پنجشنبه شب اینترنت در کشور را بیان کرد و اظهار داشت: به دلیل قطع فیبر نوری در خارج از کشور ۲۰ درصد از ظرفیت اینترنت کشور از مدار خارج شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این قطعی در ساعات پیک روزانه مصرف اینترنت رخ داد و از ساعت ۲۱ تا یک بامداد پنجشنبه ادامه داشت.
وی ادامه داد: علی‌رغم گستردگی قطعی به دلیل پایداری شبکه تأثیر این قطعی در شبکه برای کاربران محسوس نبود و ظرف ۴ ساعت شبکه به حالت نرمال بازگشت.
عباسی شاهکوه گفت: بروز قطعی در شبکه فیبر نوری با منشأ داخلی و خارجی مورد عجیب و دور از ذهنی نیست و با توجه به اینکه ۶۸ هزار کیلومتر فیبر نوری در زیرساخت وجود دارد روزانه به طور متوسط ۲ تا ۳ قطعی حادث می‌شود اما به دلیل پایداری و تحمل شبکه این قطعی‌ها برای مشترکان محسوس نیست یا تأثیر چندانی ندارد و به صورت ظرفیت از دست رفته به شبکه بازگردانده می‌شود.
وی همچنین با اعلام آخرین وضعیت شبکه زیرساخت اعلام کرد: ظرفیت شبکه انتقال از ۱۰ ترابایت به ۲۲ ترابایت و ظرفیت شبکه IP از ۶ به ۱۸ ترابایت افزایش یافته است که در تأمین اینترنت نیز بیش از مصرف مورد نیاز کشور ظرفیت ایجاد شده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا