ضریب نفوذ اینترنت روستایی به ۹۰ درصد خواهد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضریب نفوذ اینترنت روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه با توجه به شاخصهای جمعیت، مساحت و منطقه جغرافیایی، باید به ۹۰ درصد برسد.

موبنا – محمد جواد آذری جهرمی در شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: میزان روستاهای بالای ۲۰خانوار که متصل به خدمات مناسب بودند در ابتدای دولت دوازدهم ۲۵ درصد بود که هم اکنون به ۵۵ درصد رسیده است.
وی با اشاره به طرح ساخت پارک گردشگری نجوم کشور در نیاسر افزود: نیاسر یکی از مناطق جغرافیایی مناسب کشور برای نجوم و رصد فضایی است که از بین ۳۳۰ نقطه کشور توسط سازمان فضایی این وزارتخانه این نقطه برای ساخت رصد خانه انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، توسعه نجوم آماتوری کشور به ویژه برای علاقه مندان به نجوم است که می تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری منطقه ایفا کند و امیدواریم که این اقدام بتواند در بهبود شاخص های اشتغال موثر باشد.
وی استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و گردشگری را در ایجاد اشتغال اثربخش خواند و گفت: توسعه فناوری می تواند با ایجاد شغل مستقیم رشد و شکوفایی شهرستان کاشان را فراهم کند.
وی با اشاره به دریافت ۳۳ شکایت از کاشان خاطر نشان کرد: شکایت ها از کیفیت خدمات مانند تاخیر و کندی سرعت، مشکل آنتن دهی کامل در چند روستا، صورتحساب افزون بر بسته های تشویقی استفاده شده و عدم پاسخگویی بود.
وی تاکید کرد: از مجموع ۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان کاشان، ۴۵ روستا دارای اینترنت پرسرعت است که ۳۷ روستا متصل به فیبر نوری و بقیه نیز تا پایان شهریور ۹۸ متصل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در شرایطی که تحریم های ظالمانه بر کشور می تواند حوزه هایی مثل نفت و مالیات را دچار چالش کند، درآمد هزار میلیارد ریال(شش هزار میلیارد تومان) بخش فناوری نیم درصد هم افزایش داشت که ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند مورد توجه دانش آموختگان دانشگاه قرار بگیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه نیاسر نیز گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور سخن من با مسئولان این است که باید قدردان مردمی باشیم که در مقابل فشارها و مشکلات شرایط بد اقتصادی پایداری و صبوری می کنند.
وی ادامه داد: خواسته مردم برگشت فضای آرام اقتصادی و آرامش است و ما مسوولان باید با همدلی و همکاری ، شرایط آرامش و رفاه مردم را هر چه بیشتر فراهم کنیم. مردم با شاخص همدلی توانستند التهابات بازار ارز و افزایش قیمت آنرا بشکنند.
به گزارش ایسنا، همایش یک روزه نجوم و گردشگری فضاپایه در نیاسر کاشان با حضور وزیر ارتباطات و رییس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا