این کپسول را بخورید تا گازهای درون بدن شناسایی شوند (+عکس)

محققان موفق به تولید نمونه اولیه کپسولی شده اند که با بلعیدن آن ماهیت و میزان گازهای موجود در نقاط مختلف بدن و به خصوص دستگاه گوارش شناسایی می شود.

موبنا – محققان موفق به تولید نمونه اولیه کپسولی شده اند که با بلعیدن آن ماهیت و میزان گازهای موجود در نقاط مختلف بدن و به خصوص دستگاه گوارش شناسایی می شود.
انتظار می رود بعد از انجام آزمایش های مختلف استفاده از این کپسول تا سال ۲۰۲۲ ممکن شود.
تولید چنین کپسولی به بررسی شرایط داخلی بدن و دسترسی به اطلاعاتی کمک می کند که تا به حال برای پزشکان نامشخص و نامعلوم باقی مانده بود. محققان موسسه RMIT می گویند این کپسولِ برآورد میزان و نوع گازهای درون بدن، که باهمکاری شرکت اتمو بیوساینس تولید شده راه را برای بهبود روش های درمانی که برای بسیاری از بیماری های گوارشی به کار می رود، هموار می کند.

این کپسول را بخورید تا گازهای درون بدن شناسایی شوند (+عکس)

فعالیت انواع میکروب ها در بدن به دنبال خوردن غذا موجب تولید گازهایی در معده و روده می شود که شناسایی انها ابزاری ارزشمند برای درک میزان سلامت دستگاه گوارش است. کپسول جدید با بررسی آشفتگی های درون شکم که ناشی از وجود برخی از گازهاست بیماری هایی مانند التهاب روده و کولیت زخمی روده را شناسایی می کند.
هم اکنون تنها راه بررسی وضعیت گازهای معده آزمایش شرایط تنفس انسان است که البته نتایج آن چندان قابل اتکا نیست. به خصوص که تجمع گازهای مورد بررسی در روده ۱۰ هزار برابر بیشتر از مجاری تنفسی فوقانی است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا