اتومبیل جدید «اینفینیتی» مجهز به فناوری‌های «فرمول یک» (+عکس)

شرکت اینفینیتی به جای آنکه از موتور گازسوز یا سیستم امنیت موتور الکتریکی با دو محور استفاده کند، موتور V6 خود را با فناوری بازیابی انرژی F1 ادغام کرده است تا بهترین عملکرد را در جاده‌ها ارایه دهد.

موبنا – شرکت «اینفینیتی» در راستای اقداماتی که پیش‌تر آغاز کرده بود و نتیجه حاصل از آن را در نمایشگاه «ژنو ۲۰۱۷» به نمایش گذاشت، جدیدترین اتومبیل اسپورت کوپه در سری «پراجکت بلَک اِس» را به نمایش گذاشت. این خودرو که هم اکنون مدل مفهومی آن عرضه شده است و نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفته‌ترین محصول اینفینیتی محسوب می‌شود، فناوری ویژه «گروه فرمول یک اسپورت رنو» را به کار گرفته است.

اتومبیل جدید «اینفینیتی» مجهز به فناوری‌های «فرمول یک» (+عکس)

ترکیبی از پیشرانه توئین-توربو V6، سه موتور-ژنراتور الکتریکی و پیشرانه بازیابی انرژی به «پراجکت اِس» این امکان را داده است تا با سیستم هیبریدی بتواند هرآنچه که لازم است را در جاده‌ها به نمایش بگذارد و امکان تامین انرژی هنگام حرکت در خیابان‌ها را فراهم کند.

اتومبیل جدید «اینفینیتی» مجهز به فناوری‌های «فرمول یک» (+عکس)

این خودرو که توسط گروه همکاری‌های بین‌المللی رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته شده است قدرت بیشتر نسبت به مدل «کیو۶۰ رِد اسپورت ۴۰۰ کوپه» را ارایه می‌دهد و به عبارت دیگر موتور آن از موتور ۴۰۰ اسب بخاری توئین-توربو V6 با حجم ۳.۰ در مدل رِد اسپورت هم قدرتمند است. شرکت اینفینیتی به جای آنکه از موتور گازسوز یا سیستم امنیت موتور الکتریکی با دو محور استفاده کند، موتور V6 خود را با فناوری بازیابی انرژی F1 ادغام کرده است تا بهترین عملکرد را در جاده‌ها ارایه دهد.

اتومبیل جدید «اینفینیتی» مجهز به فناوری‌های «فرمول یک» (+عکس)

اینفینیتی این طراحی متفاوت موتور را «هیبرید-دوگانه» نامگذاری کرده است و ادعا می‌کند این نخستین بار در جهان است که موتور اتومبیل به این شکل ارایه می‌شود. فناوری مذکور که به صورت مستقیم از خودروهای فرمول یک در موتور این اتومبیل به کار گرفته شده است دو سیستم بازیابی انرژی را در اختیار کاربران می گذارد که یکی از آنها مبتنی بر حرارت و دیگری مبتنی بر انرژی جنبشی عمل می‌کند. بخش مربوط به انرژی جنبشی در این موتور ک موتور-ژنراتور ثابت موسوم به MGU-K را شامل می‌شود که با کنترل انرژی جنبشی در طول ترمز می‌توان حجم گسترده نیروی الکتریسیته را به باتری لیتیوم-یونی ۴.۴ کیلووات ساعتی منتقل کند.

اتومبیل جدید «اینفینیتی» مجهز به فناوری‌های «فرمول یک» (+عکس)

سیستم هیبریدی همچنین می‌تواند توان پیشرانه V6 را به کمک موتور الکتریکی تا ۱۶۱ اسب بخار افزایش دهد که این نیرو به صورت مستقیم از محور عقب تامین می‌شود. «پراجکت بلَک اس» در مجموع قادر است توانی معادل ۵۶۳ اسب بخار تولید کند تا نسبت به موتور ۴۰۰ اسب بخاری «کیو۶۰ رِد اسپورت ۴۰۰» حدود ۴۱ درصد قوی‌تر باشد.

اتومبیل جدید «اینفینیتی» مجهز به فناوری‌های «فرمول یک» (+عکس)

اینفینیتی توضیح داد «پراجکت بلَک اِس» قادر است در کمتر از ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و شرکت سازنده بخش‌های اعظم پنل‌های به کار برده شده در بدنه از جمله کاپوت، سقف، درب‌ها و گلگیرها را پنل‌های ساخته شده از فیبرهای کربنی بهینه‌سازی شده در مقابل جریان هوا تعویض کرده است تا وزن بدنه به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد. با این توضیحات، اگرچه استفاده از موتور هیبریدی-دوگانه و سیستم سخت‌افزاری خنک کننده ۲۰۰ کیلوگرم به وزن این خودرو اضافه کرده است، ولی اینفینیتی با طراحی ویژه خود موفق شد وزن آن را روی ۱۷۷۶ کیلوگرم نگه دارد تا این خودرو نسبت به مدل «کیو۶۰ رِد اسپورت ۴۰۰» تنها ۲۴ کیلوگرم سنگین‌تر باشد.

فرآیند توسعه «پراجکت بلَک اِس» همچنان ادامه دارد و شرکت ژاپنی اینفینیتی اعلام کرده است که آزمایش‌های مربوط به آن در دنیای واقعی را در سال ۲۰۱۹ میلادی به انجام می‌رساند  قرار است این محصول در مدل‌های مختلف ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا