بمباران تبلیغاتی کاربران یوتیوب با همکاری گوگل

گوگل در حال برنامه ریزی به منظور تسهیل دسترسی آگهی دهندگان به اطلاعات، اولویت ها و علائق کاربران یوتیوب است تا تبلیغاتی کاملا مرتبط با سلیقه این افراد برایشان نمایش داده شود.

موبنا – با توجه به اینکه کاربران زیادی از یوتیوب برای جستجوی انواع محصولات تجاری و فرهنگی استفاده می کنند دسترسی به اطلاعات و سلائق این افراد برای شرکت های تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد و گوگل قصد دارد این اطلاعات را در اختیار شرکت های مذکور قرار دهد.
البته این امر به معنای نقض حریم شخصی کاربران یوتیوب نیز خواهد بود ولی گوگل به منظور کسب درآمد بیشتر تبلیغاتی مصمم است که این کار را انجام دهد.
گوگل به تازگی مدعی شده که بعد از جستجوگر خود این شرکت، یوتیوب محبوب ترین جستجوگر مورد استفاده در خاک امریکاست تا از این طریق شرکت های تبلیغاتی را به فعالیت بیشتر در یوتیوب ترغیب کند. البته در زمینه نمایش محتوای ویدئویی و چندرسانه ای فیس بوک، آمازون و سرویس هایی مانند نتفلیکس رقابت سرسختانه ای با گوگل و یوتیوب دارند.
امروزه درآمد گوگل بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است که بخش قابل توجهی از آن را از طریق خدمات تبلیغاتی آنلاین به دست می آورد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا