هوآوی جدیدترین اطلاعات درباره رابط کاربری EMUI 9.0 را منتشر کرد

جدیدترین سیستم‌عامل توسعه یافته برپایه اندروید ِشرکتِ هوآوی یعنی EMUI 9.0، تجربه کاربری طبیعی را ساده، لذت‌بخش و پایدارکرده‌است. تجربه‌ای بدون شباهت به هر سیستم عامل دیگری که امروز شاهد آن هستیم.

موبنا – هوآوی به طور پیوسته و در طول شش سال گذشته در حال بهبود تجربه کاربران از طریق رابط کاربری EMUI بوده و این مسیر، از نسخه ۱.۰ در سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده و حالا EMUI 9.0 بهترین رابط کاربری عرضه شده تا به امروز است.

عملکرد در رابط‌ کاربری جدید ۱۲.۹ درصد سریعتر بوده و برنامه‌ها با سرعت بیشتری اجرا می‌شوند؛ همچنین EMUI 9.0 قابلیت‌های بی‌نظیری را ارائه داده و هوآوی را به یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند تبدیل کرده که سیستم‌عامل شخصی‌سازی شده را برپایه  آخرین نسخه  Android Pie ارائه می‌دهد.

EMUI 9.0 هوآوی به نحوی توسعه یافته تا تجربه و مهم‌تر از آن، زندگی با کیفیت را ممکن سازد! به بیان دقیق‌تر، قابلیت‌های این رابط کاربری می‌تواند پشتیبانی از مصرف‌کنندگان را در زمینه ایجاد تجربه روزانه هرچه بهتر فراهم کرده و قابلیت‌هایی از گوشی‌های هوشمند را که ممکن است تا پیش از این مانعی بر سر راه استفاده بهینه از این محصولات الکترونیکی بودند، بهبود دهد.

در این مطلب به قابلیت‌ها و مشخصه‌های کلیدی که باعث خواهند شد EMUI 9.0 سریع‌ترین و روان‌ترین تجربه کاربری ارائه شده توسط هوآوی را ممکن سازد، بررسی می‌کند.

مثالی از تلفیق و کاهش تعداد تنظیمات در EMUI 9.0
مثالی از تلفیق و کاهش تعداد تنظیمات در EMUI 9.0

تجربه کاربری بهبودیافته اما همچنان ساده

تجربه کاربری بهبودیافته باعث می‌شود تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند، از کار با آن رضایت‌ داشته‌باشند، این دلیلی است که تلاش پیوسته هوآوی را برای بهبود رابط کاربری EMUI، توجیه می‌کند.

EMUI 9.0 تجربه کاربری بهبودیافته اما همچنان ساده و آسان را ارائه می‌دهد که از طبیعت الهام می‌گیرد. کاربران می‌توانند با صداهای آشنای دنیای واقعی نظیر زنگ‌هایی که ترکیب صداهای طبیعت را در خود جا داده و طراحی جدید المان‌های UI که از صحنه‌های طبیعت در تصاویر پیش‌فرض تماس‌گیرنده الهام می‌گیرند، احساس آرامش کنند. علاوه بر این، رابط و تجربه ‌کاربری گوشی‌های هوآوی، همچنان ساده، فراگیر و لذت‌بخش بوده و از سوی دیگر، سریع‌تر و روان‌تر شده است.

در توسعه EMUI، هوآوی تمرکز خود را روی مخفی کردن پیچیدگی از پیش روی کاربران گذاشته تا تجربه آن‌ها، ساده و دلپسند بوده و استفاده آسان را به دنبال داشته باشد.

سیستم جدید و بهبودیافته پیمایش برپایه جسچرها را می‌توان برای تجربه پیمایشی به مراتب طبیعی‌تر با زبان بدن و تعامل انسان فعال کرد. همچنین، قابلیت‌های مرتبط و متفاوت در EMUI 9.0 از زبان طراحی مشابهی هم استفاده می‌کنند تا کنترل کردن دستگاه برای کاربران، به مراتب شهودی‌تر و ملموس‌تر شود.

در نهایت امر، هوآوی تلفیق تنظیمات را از طریق تصاویر در EMUI 9.0 پیش‌بینی کرده است. آیتم‌های مربوط به تنظیمات، تا ۱۰ درصد کاهش یافته و تعداد آیتم‌های تنظیمات EMUI نیز از ۹۴۰ مورد به ۸۴۳ مورد تنزل یافته است. به عنوان یک مثال، به جای فعال کردن GPS، WLAN و سرویس‌های موقعیت مکانی همراه به طور مجزا، کاربران می‌توانند تمامی سرویس‌های موقعیت مکانی را به طور یکجا فعال کنند. امری که به یکپارچه‌سازی فرایندها و همچنین صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کند. این بهینه‌سازی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران ایجاد کنند.

 

هوآوی جدیدترین اطلاعات درباره رابط کاربری EMUI 9.0 را منتشر کرد
مقایسه عملکرد GPU Turbo 2.0

عملکرد با سرعت بالا

کدام کاربر است که مشتاق استفاده از گوشی هوشمندی با سرعت بالاتر نباشد؟ با مقایسه قابلیت‌های EMUI 9.0 و EMUI 8.1 می‌توان بهبود در عملکرد را به وضوح مشاهده کرد. EMUI 9.0 نه تنها ۱۲.۹ درصد روان‌تر از نسخه قبلی خود عمل می‌کند؛ بلکه می‌تواند اپلیکیشن‌های محبوب نظیر اینستاگرام را تا ۱۲ درصد سریع‌تر اجرا کند. این افزایش سرعت برای اپلیکیشنی مانند اسپاتیفای، عدد قابل توجه ۱۱ درصد است.

نیازی نیست تا اشاره‌ای به GPU Turbo 2.0 در EMUI 9.0 داشته باشیم. این ترکیب، نسل دوم فناوری نوآورانه شتاب‌دهنده پردازش گرافیکی هوآوی است که برپایه ساختارهای نسخه قبلی GPU Turbo آماده بهره‌برداری شده است. GPU Turbo 2.0 می‌تواند بهینه‌سازی را در کنترل‌های لمسی در بازی میسر ساخته و در تعامل با قابلیت App Assistant (برای مدیریت بازی‌ها و بهینه‌سازی تجربه بازی)، تجربه بازی با دستگاه‌های همراه را به صورت سطح بالا و روان، به دنبال داشته باشد. تمامی این قابلیت‌ها، امکان دست‌یابی به تجربه کاربری با بازدهی بالاتر را همزمان با استفاده از گوشی فراهم می‌کنند.

 

 

تجربه کاربری بهبودیافته و عملکرد با سرعت بالا، در EMUI 9.0 در کنار یکدیگر قرار گرفته و سیستم عاملی بدون رقیب را برای گوشی‌های هوآوی فراهم کرده‌اند که کارا و ساده خواهد بود. EMUI 9.0 در حال حاضر روی HUAWEI P20 Pro، HUAWEI P20، HUAWEI Mate 10 Pro و HUAWEI Mate 10 در کشورهای منتخب در دسترس قرار گرفته است و دستگاه‌ها و کشورهای بیشتری، این بروزرسانی را پیش از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی (دی ماه ۹۷) دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا