حملات هکری شبکه بانکی برزیل را فلج کرد

طی دو ماه اخیر، دی ان اس بیش از صدهزار روتر در برزیل به علت حمله هکری تغییر کرده تا کاربران خدمات بانکداری الکترونیک به سمت سایت های کلاهبردار هدایت شوند.

موبنا – نکته جالب این است که تغییر مسیر کاربران اینترنت تنها در زمانی صورت می گیرد که آنها تلاش می کنند به سایت های بانک های برزیلی مهاجرت کنند تا از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

کارشناسان امنیتی می گویند همین مساله نشان می دهد حمله یادشده کاملا برنامه ریزی شده بوده و با هدف سرقت پول از حساب های بانکی میلیون ها برزیلی طراحی شده است.

درحدود ۸۸ درصد از روترهای دستکاری شده در داخل خاک برزیل قرار دارند و تلاش برای سوءاستفاده از آنها از اواسط ماه آگوست آغاز شده است. اولین بار یک شرکت امنیتی به نام Radware حملات یادشده را شناسایی کرد.

بررسی های مستقل یک شرکت امنیتی چینی به نام Qihoo ۳۶۰ نشان می دهد هکرها با اسکن کردن آدرس های آی پی مورد استفاده روترها، موارد بدون کلمه عبور یا دارای کلمات عبور ضعیف را شناسایی می کنند و سپس با دسترسی به تنظیمات روترها و جایگزینی دی ان اس سرورهای تحت کنترل خود موارد پیش فرض حملات خود را انجام می دهند.

تا به حال ۵۲ سایت آلوده که کاربران برزیلی به سمت آنها هدایت شده اند، شناسایی شده که همگی شباهت های بسیار زیادی به سایت های بانکداری الکترونیک موسسات مالی و اعتباری مشهور این کشور دارند. عامل یا عوامل این حملات هنوز شناسایی نشده اند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا