بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

توسعه دهندگان اپلیکیشن با استفاده از قدرت سخت افزاری این قبیل دستگاه ها به معرفی برنامه های تعاملی، کتاب های الکترونیکی آموزشی، و حتی اپلیکیشن هایی برای دانشمندان در راستای کمک به جستجوی دانش اقدام می کنند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور تلفن های هوشمد و تبلت ها گجت هایی چند منظوره هستند و از این رو می توانند ابزار آموزشی ایده آلی نیز محسوب شوند. توسعه دهندگان اپلیکیشن با استفاده از قدرت سخت افزاری این قبیل دستگاه ها به معرفی برنامه های تعاملی، کتاب های الکترونیکی آموزشی، و حتی اپلیکیشن هایی برای دانشمندان در راستای کمک به جستجوی دانش اقدام می کنند. در ادامه با برخی از بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS آشنا می شویم.

The Elements (iOS) (۱۳.۹۹ دلار)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن جدل تناوبی مصور را ارائه می کند که کاربر می تواند با ضربه زدن روی هر عنصر اطلاعات مربوط به آن را دریافت کرده و یک شی ساخته شده از آن مانند کریستال، اسباب بازی یا مجسمه را مشاهده کند. حقایق ضروری درباره عناصر در این اپلیکیشن ارائه می شوند که از آن جمله می توان به چگونگی استفاده بشر از ماده در طول تاریخ اشاره کرد. تصاویر زیبا، حقایق سرگرم کننده و جدیدترین اطلاعات در اپلیکیشنی تعاملی ترکیب شده اند که به خوبی قیمت بالای آن را توجیه می کنند.

Ultimate Dinopedia (iOS) (۴.۹۹ دلار)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن بر اساس یکی از کتاب های نشنال جئوگرافیک به همین نام شکل گرفته است و مرجعی مصور از بیش از ۷۰۰ گونه دایناسور کشف شده محسوب می شود. هر ورودی به صورت هنری دایناسور انتخابی را به تصویر می کشد و همچنین مجموعه ای غنی از داستان ها، حقایق، مقایسه اندازه و سایر اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد. ویژگی های دیگر به جهان از دست رفته دایناسورها، شیوه های مهاجرت و اسراری درباره انقراض آنها اختصاص یافته اند.

Erthviewer (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن به کاربران اجازه کاوش در گذشته، حال و آینده زمین شناسی سیاره زمین را می دهد. کاربران می توانند نقشه های تعاملی از حرکات قاره های زمین طی میلیون ها سال را مشاهده کنند. همچنین نقشه های دمایی قرن گذشته در دسترس هستند. کاربران می توانند با تعیین موقعیت مکانی شهرهای مدرن به بررسی آن چه در گذشته برای آنها رخ داده و یا حتی آینده قابل انتظار آنها بپردازد. این اپلیکیشن که برای تبلت ها طراحی شده است منبع فوق العاده ای برای کلاس های درس محسوب می شود.

QuakeFeed (iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

اگر هر نقطه ای از سیاره زمین به لرزش درآید به لطف این اپلیکیشن شما از آن آگاه خواهید شد. این اپلیکیشن به سازمان زمین شناسی آمریکا مرتبط است تا نقشه های بروز شده از زمین لرزه های ثبت شده در سراسر جهان را نمایش دهد. کاربر می تواند اطلاعات زمین لرزه را در یک فهرست یا روی نقشه جهانی مشاهده کند. همچنین با انتخاب هر رخداد اطلاعات بیشتری مانند نقشه کانون زلزله، بزرگی، عمق کانون زلزله و جزئیات دیگر در وب سایت سازمان زمین شناسی آمریکا نمایش داده می شوند. اپلیکیشن می تواند کاربر را از زلزله هایی با بزرگی ۶ ریشتر و بیشتر آگاه سازد و با خرید ویژگی های بیشتر از داخل اپلیکیشن می توان اعلان های سفارشی بر اساس موقعیت مکانی، شدت و … ایجاد کرد.

Anatomy 4D (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن واقعیت افزوده، توری مجازی به بدن انسان را امکان‌پذیر می کند. باید عکس هدف را چاپ کرده، آن را روی سطحی صاف قرار دهید و دوربین دستگاه هوشمند خود را به سوی آن نشانه بگیرید. سپس این اپلیکیشن مدل گرافیکی سه بعدی رندر شده از بدن انسان و بخش های مختلف آن را نشان می دهد. کاربر می تواند روی مدل نمایش داده شده بزرگنمایی را تغییر دهد، زاویه دید را با حرکت دستگاه هوشمند در اطراف هدف تغییر دهد و بخش های ویژه در بدن مانند اسکلت، غدد لنفاوی یا سیستم تنفسی را مشاهده کند. ویژگی افزوده شده جدیدی مدلی سه بعدی از قلب انسان را نیز نشان می دهد.

۳D Brain (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

یکی دیگر از اپلیکیشن های فوق العاده برای پژوهش در فضای داخلی بدن ۳D Brain است. این اپلیکیشن مدلی تعاملی از مغز انسان را ایجاد می کند که امکان گردش و اکتشاف در آن را به کاربر می دهد. این مدل سه بعدی کدهای رنگی و برچسب هایی از مناطق کلیدی مغز انسان ارائه می کند و کاربران می توانند اطلاعات بیشتری درباره کارکردهای هر منطقه و همچنین این که آسیب و بیماری های روانی چگونه می توانند بر ساختارهای بیولوژیکی مغز تاثیرگذار باشند، کسب کنند.

Natter’s Anatomy Atlas Free (iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن به کاربر اجازه کاوش در ۱۴ نمودار آناتومی بسیار دقیق از بدن انسان را می دهد. افزون بر صفحات برچسب دار و با جزئیات بالا، کاربر می تواند پرسش هایی را برای آزمایش حافظه خود ایجاد کرده، یادداشت برداری کند، ویژگی های آناتومیک را جستجو کرده و حتی برچسب های سفارشی ایجاد کند. با خرید نسخه کامل می توان به اطلاعات و جزئیات بیشتری دسترسی داشت اما باید هزینه هنگفت ۸۹.۹۹ دلاری را بپردازید.

Brain Cox’s Wonders of Life (iOS) (۴.۹۹ دلار)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

با این اپلیکیشن می توانید دنیای شگفت انگیز تنوع زیستی سیاره مزین را کاوش کنید. این اپلیکیشن مولتی مدیای تعاملی به کاربر اجازه کاوش در بیش از ۳۰ موجود و زیستگاه مختلف را از طریق مجموعه ای از مقالات، بیش از یک هزار عکس با کیفیت بالا و بیش از ۲ ساعت ویدیو اچ‌دی را می دهد. با این اپلیکیشن تور فوق العاده در زیست‌بوم غنی سیاره زمین خواهید داشت.

Star Walk (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن واقعیت افزوده از حسگرهای دستگاه هوشمند کاربر و داده های موقعیت مکانی برای ارائه نمایی افزوده شده از آسمان ها استفاده می کند. آن چه باید انجام دهید نشانه گرفتن دستگاه به سوی آسمان است و اپلیکیشن استار واک نمایی منطبق از صور فلکی، سیاره ها و دیگر اجرام آسمانی را برای مشاهده جزئیات بیشتر نمایش خواهد داد. حالت شب به کاربر اجازه می دهد بدون از دست دادن دید در شب به ستاره ها خیره شود.

Skeptical Science (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن راهنمایی سریع برای رد کردن انکار تغییرات اقلیمی، فهرست بندی و رد کردن استدلال های رایجی است که برای تضعیف علم تغییرات اقلیمی استفاده می شود. اسکپتیکال ساینس ۱۰ فهرست از استدلال ها، دسته های قابل جستجو و فید خبر را ارائه می کند. این اپلیکیشن منبعی بزرگ و آموزنده برای مقابله با تغییرات اقلیمی محسوب می شود.

Wolfram Alpha (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

این اپلیکیشن چیزی فراتر از یک موتور جستجو است. ولفریم آلفا زمانی که پاسخ به پرسش هایی درباره حوزه های مختلف دانش از ریاضی ، آمار، فیزیک تا علوم زمین مطرح می شود همانند یک جادوگر عمل می کند. این اپلیکیشن ابزاری ایده‌آل برای یافتن پاسخ های درست و فراگیری هرچه بیشتر در زمینه های مختلف دانش محسوب می شود.

TED (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

شعار کنفرانس های تد ” ایده ها ارزش گسترش دارند” است و اپلیکیشن های رسمی تد این اقدام را آسان می سازند. با این اپلیکیشن می توانید بیش از یک هزار ویدئو تدتاک (TEDTalk) را دانلود و مشاهده کنید که درباره ایده های مختلف هستند. این ویدئوها موضوعات مختلف علمی، جامعه شناسی، هنر، فرهنگ، اقتصاد و … را پوشش می دهند.

mPing (اندروید، iOS) (رایگان)

بهترین اپلیکیشن های علمی برای اندروید و iOS

با این اپلیکیشن می توانید به بخشی از دانش تبدیل شوید. این اپلیکیشن کمک به ارتقا پیش بینی آب و هوا را هدف گذاری کرده است. کاربران وارد اپلیکیشن شده و گزارش بارش مانند باران، تگرگ یا برف هنگامی که رخ می دهد، زمان توقف و داده های دیگر را با کمک GPS تلفن هوشمند برای ارائه موقعیت مکانی گزارش می کنند. اکثر رادارهای پیش بینی آب و هوا نمی توانند به سطح زمین برسند و این گزارش های مردمی می توانند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار هواشناسان قرار دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا