تاسیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در استرالیا (+عکس)

نیروگاه آئورا قادر خواهد بود انرژی مورد نیاز ۹۰ هزار خانه را تامین کند و در طول یک سال حدود ۴۹۵ گیگاوایت برق تولید کند که این میزان معادل ۵ درصد انرژی مورد نیاز استرالیای جنوبی است.

موبنا – حدود یک ماه پس از آنکه دولت استرالیا خبر مربوط به انعقاد قرارداد با شرکت تسلا مبنی بر ساخت بزرگترین منبع ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یونی جهان را منتشر کرد، این کشور هم اکنون برنامه‌های خود را برای ساخت بزرگترین نیروگاه حرارتی خورشیدی مبتنی بر یک برج واحد را اعلام کرد و توضیح داد خروجی این نیروگاه ۱۵۰ مگاوات خواهد بود.

«پروژه انرژی خورشیدی آئورا» که راه‌اندازی و مدیریت آن را شرکت «سولار-ریزِرو» برعهده دارد و این مرکز یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان پروژه‌های حرارتی خورشیدی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود و پیش از این «پروژه انرژی خورشیدی رایس» در کالیفرنیا را راه‌اندازی کرده بود. این شرکت در نظر دارد با تغییرات ایجاد شده در بخش اعتبارات مالی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، پروژه مذکور را در دیگر نقاط جهان هم اجرا کند.

تاسیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در استرالیا (+عکس)

این نیروگاه انرژی در بندر آگوستا در استرالیای جنوبی تاسیس خواهد شد و بر اساس طرح مشابه، انرژی خورشیدی توسط اشعه‌های هلیوستات در برج مرکزی متمرکز می‌شوند. در برج مرکزی از فناوری نمک مذاب استفاده شده است تا حرارت تولید شده در جریان فرآیند ذخیره‌سازی انرژی نیز مورد استفاده قرار گیرد و نیروگاه در تمام ساعت‌های شبانه‌روز بتواند انرژی تولید کند.

تاسیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در استرالیا (+عکس)

نیروگاه آئورا قادر خواهد بود انرژی مورد نیاز ۹۰ هزار خانه را تامین کند و در طول یک سال حدود ۴۹۵ گیگاوایت برق تولید کند که این میزان معادل ۵ درصد انرژی مورد نیاز استرالیای جنوبی است. سیستم نمک مذاب در برج مرکزی این مرکز نیز می‌تواند ۱۱۰۰ مگاوات انرژی ذخیره کند و دوره زمانی ۸ ساعته را برای ذخیره کامل انرژی در مخازن در اختیار نیروگاه بگذارد. این مسئله به آن معنی خواهد بود که نیروگاه می‌تواند خروجی ۲۴ ساعته در شبانه روز را ارایه دهد.

تاسیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در استرالیا (+عکس)

لازم به ذکر است که در سراسر جهان چندین نیرگاه خورشیدی بزرگ دیگر هم وجود دارد. ولی هیچ یک از آنها خروجی انرژی مبتنی بر یک برج واحد را تا این اندازه ندارند و با این توضیحات مرکز آئورا در استرالیا تنها نیروگاه جهان خواهد بود که این میزان انرژی را با یک برج مرکزی تولید می‌کند. «نیروگاه برق خورشیدی ایوانپا» در کالیفرنیا سه برج مرکزی را شامل می‌شود که در مجموع به کمک آنها ۳۹۲ مگاوات انرژی تولید می‌کند و این در حالی است که به تازگی اعلام شد پروژه «سولار-ریزِرو» قرار است به کمک دو برج با حداکثر ظرفیت ۲۶۰ مگاوات فعالیت کند.

ساخت «پروژه انرژی خورشیدی آئورا» از سال آینده به صورت عملیاتی آغاز می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۲۰ میلادی این نیروگاه می‌تواند برق تولید کند.

تاسیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در استرالیا (+عکس)

دکمه بازگشت به بالا