کالیفرنیا پیشگام در امنیت دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء

کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکاست که قانون امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند را به تصویب رسانده و به زودی آن را اجرایی خواهد کرد.

موبنا – جری براون – فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا – به تازگی لایحه قانون تامین امنیت سایبری برای تمامی گجت‌های هوشمند را به امضا رسانیده است تا کالیفرنیا نخستین ایالت در آمریکا باشد که از تصویب و اجرای چنین قانونی برخوردار می‌شود. این لایحه در سال گذشته معرفی شد و در ماه اوت گذشته به تصویب مجلش سنای ایالتی رسید.
به نظر می‌رسد که نخستین روز از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی این قانون به‌صورت کامل در ایالت کالیفرنیا به اجرا درخواهد آمد تا به کاربران و شهروندان ساکن در این ایالت این امکان را بدهد که از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری احتمالی محافظت کرده و درصورت مواجهه با مشکلات امنیتی، بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط تعیین شده با اخلالگران و هکرها برخورد شود.
لوایح مختلفی درباره تامین و افزایش امنیت سایبری دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیاء به مجلس کنگره ایالات متحده آمریکا ورود پیدا کرد اما هرگز به مرحله تصویب نرسید. بنابراین به نظر می‌رسد که حداقل استانداردها برای دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند متصل به اینترنت اشیاء در نظر گرفته شده است که البته همه لوازم خانگی و دستگاه‌های الکترونیکی را در بر نخواهد گرفت. البته مخالفت و انتقادات بسیاری نیز به این قانون شده است که به نظر می‌رسد درباره چگونگی بررسی عملکرد افراد و اشیای متصل به اینترنت باشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا