نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس)

“نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا”، نخستین هواپیماهای جنگنده اف- ۳۵ خود را با موفقیت به پرواز درآورد.

موبنا – “نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا” (RN)، با به پرواز درآوردن نخستین هواپیماهای جنگنده “لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲” از عرشه پرواز “ناوهواپیمابر ملکه الیزابت”، به تجارت ناو هواپیمابر وارد شد.

هواپیمای ” VSTOL”، با هدایت فرمانده “ناتان گری” (Nathan Gray)، با موفقیت از عرشه ناوهواپیمابر ملکه الیزابت پرواز کرده و فرود آمد.

نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس)

در حال حاضر، “ناوهواپیمابر ملکه الیزابت” که بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده برای نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا است، به همراه ۱۴۰۰ ملوان و سرنشین در اقیانوس اطلس و نزدیک به ساحل شرقی آمریکا قرار دارد. این ناو هواپیمابر می‌تواند حداکثر ۴۰ هواپیما را حمل کند.

نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس)

اگرچه پس از متوقف شدن کار ناو هواپیمابر سلطنتی در سال ۲۰۱۱، این نخستین باری است که یک هواگرد ثابت‌بال، از یک کشتی جنگی بریتانیایی پرواز می‌کند اما نیروی دریایی و هوایی سلطنتی، آموزش را برای رسیدن به مهارت‌های لازم عملیات حمل و نقل ادامه داده‌اند. این برنامه آموزشی، ساعت‌ها تمرین شبیه‌سازی، پرواز آزمایشی با انواع هواپیماهای اف- ۳۵ و کار کردن به عنوان سرنشینان پرواز را شامل می‌شود.

نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس)

به گفته نیروی دریایی سلطنتی، هم ناوهواپیمابر ملکه الیزابت و هم هواپیماهای اف- ۳۵، در هفته‌های آینده، آزمایش‌های بسیاری را در دریاها و شرایط آب و هوایی گوناگون پشت سر خواهند گذاشت.

نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس)

زمان آمادگی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت برای استفاده کامل، سال ۲۰۲۱ تخمین زده شده است.

نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس) نخستین هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ با موفقیت پرواز کردند (+فیلم و عکس)

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا