بانک ایران‌زمین بانکداری دیجیتال کشور را متحول می‌کند

سیستم بانکی در جهان با کمک فناوری‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند در حال تغییر است. نسل جدید بانکداری تحت عنوان بانکداری دیجیتال، چند سالی است که در بانک‌های مطرح اروپایی، آمریکای شمالی و ژاپن عملیاتی شده است. آنچه ممکن است در این میان مخاطب ایرانی را به‌اشتباه بیندازد، این است که بانکداری دیجیتال را با بانکداری الکترونیکی اشتباه بگیرد.

موبنا – به گزارش موبنا، بانکداری الکترونیکی استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای انجام تراکنش‌های بانکی است که در آن به‌سرعت، دقت و مکانیزه کردن عملیات بانکی توجه می‌شود، درصورتی‌که بانکداری دیجیتال مدل جدیدی از بانکداری است که در پی ارائه خدمت به کسب‌وکارهای نوظهور دیجیتال است. ازاین‌رو بانک ایران‌زمین نهم مهرماه جاری اولین شعبه بانک دیجیتال خود را در مجتمع مگامال تهران افتتاح کرد تا به نیاز مشتریان بانکداری دیجیتال پاسخ دهد.
مدیرعامل بانک ایران‌زمین در آئین افتتاح این شعبه از انجام ۹۷ درصد تراکنش‌های بانکی بدون حضور مشتریان در شعبه خبر داد. عبدالمجید پورسعید گفت: بانک ایران‌زمین از سال گذشته برنامه توسعه از طریق تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داده بود و این طرح در هیئت‌مدیره تصویب و کارهای اجرایی آن در بانک انجام شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: شعبه تمام دیجیتال بانک ایران‌زمین یکی از نمادهای طرح تحول دیجیتال این بانک است که در آن مشتریان بخش عمده خدمات بانکی را به‌صورت خودکار دریافت می‌کنند. وی تصریح کرد: طرح تحول دیجیتال این بانک از طریق کانال‌های مختلف دنبال می‌شود و انواع خدمات بانک ایران‌زمین بدون مراجعه مشتریان به شعب در این بانک ارائه می‌شود.
پورسعید افزود: بانک ایران‌زمین ۳۲۹ شعبه دارد، ولی ۹۷ درصد از تراکنش‌های بانکی آن بدون حضور مشتریان در شعبه انجام می‌شود و شعبه دیجیتال این بانک نیز یکی از نشانه‌های تحول دیجیتال است و در کانال‌های مختلف، خدمات به‌صورت مجازی به مشتریان ارائه می‌شود. پورسعید هدف اصلی این بانک را ارائه تمام خدمات بانکی به‌صورت شخصی‌سازی‌ شده به مشتریان عنوان کرد و گفت: تحت تحول دیجیتال در این بانک با امکاناتی که نوآوری در اختیار ما قرار می‌دهد، قرار است عمده خدمات بانکی بدون حضور مشتریان در شعب و در مقیاس انبوه به مردم ارائه شود. مدیرعامل بانک ایران‌زمین ادامه داد: این شعبه در قالب یک سوپر مارکت مالی، خدمات دیجیتال به مشتریان خود ارائه می‌کند و امید است تا با ارائه خدمات متفاوت و متنوع در این شعبه، تفاوت آن با سایر شعب این بانک احساس شود.
فرهاد اینالویی معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین نیز در این مراسم اظهار کرد: بانکداری دیجیتال و بانکداری الکترونیک متفاوت هستند. وی تصریح کرد: انتقال از بانکداری سنتی الکترونیک به سمت دیجیتال کار ساده‌ای نیست؛ در این راستا تغییراتی لازم است که یکی از آن‌ها تغییر شعب است.
اینالویی با بیان اینکه باید شعب به دیجیتال تغییر کند، تصریح کرد: مفهوم دیجیتال این است که شعب همیشه و در هر زمان در اختیار مشتری خواهد بود. محدودیت‌های بانکداری و ساعت کاری در این شعب وجود ندارد. وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث در بانکداری دیجیتال این است که فرآیندهای پشت‌صحنه بانکداری دیجیتال در آن دیده‌شده باشد و هیچ فعالیت بانکی قبل از ساده‌سازی نمی‌تواند دیجیتالی شود.
معاون امور فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین گفت: بانک ایران‌زمین با خدماتی که در شعب دیجیتال ارائه می‌کند، امکان ارائه خدمات فین‌تکی را دارد و این تفاوت شعب دیجیتال و الکترونیک است. به‌عنوان نمونه می‌توان با حضور نرم‌‌افزارهای الکترونیکی در این بستر از خدماتی مانند خرید بلیت هواپیما و… بهره‌مند شد. وی با تأکید بر اینکه اولین شعبه دیجیتال بانک در مجتمع مگامال راه‌‌اندازی شد، افزود: تا یک سال آینده ۶۰ شعبه دیجیتال بانک ایران‌زمین به شعب نظام بانکی کشور افزوده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا