چرا دوربین، باتری و قابلیت دو سیمکارت HUAWEI P20 Pro از آیفون Xs Max بهتر است؟ (+ویدئو)

آمار منتشر شده حاکی از آن است که HUAWEI P20 Pro حتی با ورود iPhone Xs Max به بازار هنوز هم در صدر جدول بهترین ها ایستاده است.

موبنا – به نظر میرسد مقایسه ی iPhone Xs Max جدید با HUAWEI P20 Pro پرچم دار به نام هوآوی که توانسته است تا کنون افتخارات بسیاری را نصیب خود کند کاملا منطقی است. در این جا با عنوان سه ویژگی از HUAWEI P20 Pro به بررسی اینکه  آیا این گوشی میتواند به سلطنت خود در بین گوشی های هوشمند ادامه دهد یا خیر می پردازیم.

همه ی ما می دانیم در هنگام انتخاب مواردی مانند دوربین، طراحی گوشی و عملکرد آن  جزو فاکتورهای اصلی به شمار می آیند. بیایید در ادامه با هم این سه ویژگی را در این دو گوشی با هم مقایسه کنیم.

چرا دوربین، باتری و قابلیت دو سیمکارت HUAWEI P20 Pro از آیفون Xs Max بهتر است؟ (+ویدئو)

قابلیت های بی نظیر دوربین:

HUAWEI P20 Pro با به کار گیری اولین دوربین سه گانه ی لایکا در جهان توانسته است کیفیت تصاویر خود را تا حد کیفیت بالای دوربین های DSLR موجود در بازار افزایش دهد. این امری است که تاکنون توسط هیچ از پرچم داران سایر برندها به چالش کشیده نشده است. این دوربین مجهز به لنز های سه گانه شامل یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی RGB ، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی تک رنگ و یک سنسور مجهز به لنز تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی است که می توانند این گوشی را از حیث مشخصات و قابلیت ها با اختلاف بسیاری نسبت به iPhone Xs Max که تنها با دوربین دو گانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت به عنوان دوربین های اصلی و دوربین ۷ مگاپیکسلی جلو با قابلیت TrueDepth مجهز شده است قرار دهد. همچنین به نظر می رسد دوربین آیفون از نظر سخت افزار به کار گرفته شده در iPhone Xs Max نسبت به iPhone X پیشرفت چندانی هم نداشته است. به زبان ساده تر کاربر قادر است با HUAWEI P20 Pro تصاویری با رزولوشن بالاتر و وضوح بیشتر با امکان ثبت بیشترین جزییات ثبت کند.

علاوه بر این، HUAWEI P20 Pro از بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری، بزرگنمایی هیبریدی ۵ برابری و بزرگنمایی دیجیتالی ۱۰ برابری پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که آیفون ایکس اس مکس تنها از بزرگنمایی ۲ برابری اپتیکال و ۱۰ برابری دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، در صورتی که بزرگنمایی یک صحنه یا سوژه را در نظر داشته باشید، HUAWEI P20 Pro جزئیات بیشتری را در تصاویر به ثبت رسانده و می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال بیشتری را در مقایسه با iPhone XS Max داشته باشد.

 

 

HUAWEI P20 Pro تنها گوشی هوشمند موجود در بازار است که از بزرگنمایی هیبریدی ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. امری که به این محصول اجازه می‌دهد از فواصل کانونی متفاوتی در لنزهای مختلف استفاده کرده و مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق‌تر را در تصویر نهایی ادغام کرده و دست‌یابی به تصویری با کیفیت بالاتر را ممکن سازد.

همچنین دوربین جلوی این گوشی با اندازه دیافراگم f/2.4 این امکان را فراهم می سازد تا تصاویر را از زاویه ای عریض تر و با جزییات بیشتر به ثبت برساند. در واقع این ویژگی که اخیرا به آیفون اضافه شده است از زمان رونمایی  HUAWEI P9 در سال ۲۰۱۶ در این گوشی به کار گرفته شده است.

اگر با وجود این همه قابلیت های سخت افزاری هنوز هم قانع نشده اید بهتر است به چگونگی نحوه ی پشتیبانی هوش مصنوعی با هدف ثبت تصاویر بهتر نگاهی بیاندازیم. هوآوی با به کارگیری هوش مصنوعی در پروسه ساخت گوشی های هوشمند برای اولین بار در جهان  از هنگام رونمایی تراشه Kirin 970 از این امکان استفاده کرده است. اگرچه هواوی از واحد پردازش عصبی و اپل از موتور عصبی به منظور بهبود کیفیت خروجی دوربین استفاده می‌کند، اما اپل تنها روی بهبود نحوه نمایش سوژه‌های انسانی تمرکز کرده ولی هواوی یک گام فراتر از این رفته است. HUAWEI P20 Pro نیاز کاربران را در جهت یادگیری تمام تنظیمات پیچیده دوربین رفع کرده که این امر در سایه استفاده از قابلیت تشخیص صحنه با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شده است. قابلیتی که امکان شناسایی بیش از ۵۰۰ سناریو را در ۱۹ دسته متفاوت دارد. به این ترتیب، HUAWEI P20 Pro به طور خودکار، پیکربندی لازم برای دست‌یابی به بهینه‌ترین تنظیم دوربین به منظور ثبت صحنه انجام می‌دهد.

HUAWEI P20 Pro همچنین امکان عکاسی در شب و یا در نور کم را با لرزشگیر هوشمند خود را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند بدون لرزش دست و بدون نیاز به استفاده از سه پایه از تجربه ی عکاسی در شب لذت ببرند.

 

انرژی:

عملکرد یک گوشی با دوام باتری ان گوشی تعریف می شود. HUAWEI P20 Pro از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که امکان استفاده را برای یک روز و نیم تا دو روز فراهم می‌کند. در صورتی که کاربر فراموش کند دستگاه خود را شب‌هنگام به شارژ وصل کند، همچنان شارژ کافی را برای فعالیت‌های روز بعد را هم خواهد داشت. HUAWEI P20 Pro از قابلیت SuperCharge نیز پشتیبانی می‌کند که شارژ شدن باتری را از صفر تا ۵۸ درصد در مدت زمان نیم ساعت میسر می‌سازد. این عملکرد، سرعت بالاتر را در مقایسه با ادعای اپل که مدعی شده iPhone XS Max را می‌توان در همین مدت زمان تا ۵۰ درصد شارژ کرد به همراه دارد.

 

 

استفاده آسان از دو سیم کارت:

HUAWEI P20 Pro از ترکیب دو سیم کارت همزمان ۴G با پشتیبانی از VoLTE (Dual VoLTE) استفاده می‌کند که نیازی به هیچ تنظیمات و پیکربندی، به جز وارد کردن سیم کارت در گوشی ندارد. iPhone XS Max نیز از این قابلیت بهره می‌برد اما پشتیبانی از این قابلیت، در بدو ورود به بازار انجام نشده و با گذشت زمان، در دسترس قرار خواهد گرفت. اپل وعده داده که به‌روزرسانی در آینده به منظور فعال کردن این قابلیت در دسترس خواهد بود اما باید زمان در دسترس قرار گرفتن این قابلیت اعلام شود.

مشابه با HUAWEI P20 Pro، محصول اپل یعنی iPhone XS Max هم امکان پشتیبانی از دو سیم کارت را فراهم می‌کند اما یکی از آن‌ها، eSIM است. eSIM در واقع سیم کارت ادغام شده‌ای است که برای فعال شدن، به سازگاری با قابلیت‌های ارائه شده توسط اپراتور نیاز دارد.

این امر، دو چالش را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اول اینکه تمامی اپراتورها از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند. کاربران باید برای استفاده از سرویس‌های یک اپراتور، درخواست کنند تا از مزایای فناوری eSIM بهره‌مند شوند. در این شرایط، وقتی کاربر از خدمات اپراتوری استفاده می‌کند که از این فناوری جدید سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند، مجبور به استفاده از خدمات اپراتوری دیگر یا پایان دادن به قرارداد فعلی با پرداخت هزینه خواهد شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه در ایران از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند.

با توجه با رویکرد مشتری محور هوآوی این کمپانی سعی کرده است بدون هیچ گونه پیچیدگی کاربران HUAWEI P20 Pro خود را در استفاده از سیتم سیم کارت دوگانه پشتیبانی کند.

 

رنگ های خیره کننده:

مشخصات ظاهری یک گوشی یک از کلیدی ترین عامل های تعیین کننده در خرید آن است. HUAWEI P20 Pro با به کار گیری رنگ های منحصر به فرد الهام گرفته از طبیعت به کاربران در انتخاب رنگ گوشی بر اساس کاراکتر شخصیتشان کمک می کند. HUAWEI P20 Pro همچنین در رنگ های مشکی و آبی تیره نیز موجود خواهد بود. نوآوری هوآوی در این طراحی ها نشان از تعهد این برند در به ارمغان اوردن تجربه ای بی نقص دردرون و بیرون این گوشی برای کاربرانش است. در مقایسه اپل همچنان از طراحی تک رنگ خود که همان رنگ های طلایی نقره ای و خاکستری است برای iPhone Xs Max استفاده کرده است.

 

حرف آخر:

آیفون جدید اپل در حد و اندازه خود گوشی قدرتمندی است ولی وقتی صحبت از دوربین، باتری و ظاهر و بهره گیری ساده از دو سیم کارت می شود در HUAWEI P20 Pro شاهد عملکرد بهتری هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا