استقبال واردکنندگان کالاهای ICT از دریافت کد دسترسی به سامانه نیما

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از آغاز دریافت درخواست های واردکنندگان کالاهای ICT برای دریافت کد دسترسی به سامانه نیما خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان تا پایان وقت اداری ۱۵ مهر برای ارایه درخواست‌ فرصت دارند.

موبنا – مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، از آغاز دریافت درخواست های واردکنندگان کالاهای حوزه ICT برای دریافت کد دسترسی به سامانه نیما خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان از هفتم تا پایان وقت اداری روز ۱۵ مهرماه برای ارایه درخواست‌ فرصت دارند.
وی گفت: در نخستین روز ثبت نام میزان مراجعه متقاضیان بیش از حد انتظار بوده که البته مراجعه‌کنندگان باید به صورت کتبی درخواست ارایه کنند و اغلب ثبت نام کنندگان از واردکنندگان جدید هستند که قبلا از سامانه نیما استفاده نکرده‌اند.
میرمهدی خاطرنشان کرد: البته احتمالا برخی واردکنندگان از قبل از سامانه نیما استفاده می‌کردند که مشخص نیست در این مرحله آیا آنها نیز ملزم به دریافت کد دسترسی هستند یا خیر.
به گزارش فارس، اخیرا بانک مرکزی با اعلام آمادگی برای ایجاد دسترسی فعالان بخش خصوصی به سامانه نیما اعلام کرد که برای ایجاد شفافیت در فرآیند فروش ارز حاصل از صادرات و تامین ارز واردات، آمادگی ایجاد دسترسی لازم برای ارائه اطلاعات مربوطه به فعالان مرتبط با حوزه‌ی اتاق‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها را دارد.
پس از این مقرر شد که افراد حقیقی و حقوقی فعال در واردات کالا اگر به دریافت ارز و دسترسی به سامانه نیما نیاز دارند به اتحادیه‌ها درخواست دهند تا اتحادیه با تحویل درخواست به بانک مرکزی کد دسترسی درخواست کنندگان را دریافت کنند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا