بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ زمینه‌ساز رونق اشتغال

آیت الله طباطبائی نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان طی نشستی با رضا اسفندیاری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهرایران در این استان بیان داشت: سود بالای بانکی، مانعی جدی در برابر تحقق کامل اقتصاد مقاومتی است و با توجه جدی به بانکداری قرض الحسنه می توان گام های موثری در این حوزه برداشت.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، آیت الله طباطبائی نژاد، به اهمیت سیستم قرض الحسنه در سیاست های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازات بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به بانک های دیگر این است که می تواند در اشتغال خرد، حمایت از تولید کالای ایرانی، ازدواج و ترویج کلی سنت قرض الحسنه در کشور نقش آفرینی کند.
وی بانکداری قرض الحسنه را بهترین مدل بانکی دانست و افزود: بدون شک تا زمانی که بانکها سودهای بالا دریافت می کنند، اقتصاد مقاومتی به صورت کامل محقق نمی شود، چرا که پرداخت سود بالا و بیش از سود بخش تولید، مانعی جدید در این مسیر به شمار می رود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اگر سود بانکی پرداخت نشود، مردم پولهای خود را به سمت تولید برده و زمینه ایجاد ارزش افزوده و رونق اشتغال فراهم می شود، تا زمانی که سودها به اینصورت باشد، هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را به تولید اختصاص دهد و بدون هیچ دغدغه و ریسک و پرداخت مالیات در بانک سرمایه گذاری می کند.
وی با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی در مسئله بانکداری است، تاکید کرد: سیستم بانکی باید کاملا قرض الحسنه شود و یا اینکه سودهای بانکی به میزان ۴ درصد کاهش یابد.
در ادامه، رضا اسفندیاری نیز اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک تخصصی قرض الحسنه است و در هیچ حوزه دیگری فعالیت نمی کند و تسهیلات خود را فقط به اشخاص حقیقی اختصاص می دهد.
مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهرایران در استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰ بانک بزرگ کشور سهام دار این بانک هستند، افزود: تلاش برای ترویج سنت قرض الحسنه در جامعه، کسب رضایتمندی از مشتریان و رعایت تکریم مراجعین از جمله مواردی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره بدان توجه ویژه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا