جریمه ۱.۲۵ میلیارد پوندی در انتظار فیس بوک

به دنبال افشای هک شدن حساب های کاربری ۵۰ میلیون نفر از کاربران فیس بوک انتظار می رود این شرکت با جریمه ای ۱.۲۵ میلیارد پوندی مواجه شود.

موبنا – هکرها با سوءاستفاده از آسیب پذیری های امنیتی فیس بوک توانسته اند به اطلاعات حساب های کاربری ۵۰ میلیون نفر دسترسی یابند و برای دیگران پیام ارسال کرده یا پست هایی را از طرف مالکان اصلی هر حساب کاربری به نمایش بگذارند.
با توجه به اتصال حساب های فیس بوک برخی کاربران به حساب های اینستاگرام، تیندر، اسپاتیفای و … انتظار می رود تعداد قربانیان این حملات باز هم افزایش یابد. همچنین گفته می شود ۴۰ میلیون نفر کاربر دیگر در فیس بوک هم احتمالا هک شده اند.
در شرایطی که حمله هکری مذکور در روز سه شنبه رخ داده، اطلاع رسانی فیس بوک در این زمینه روز جمعه اتفاق افتاد و همین امر باعث خشم نهادهای نظارتی و رگولاتوری ها در اروپا و آمریکا شده است.
در همین راستا کمیسیونر حفاظت از داده ها در ایرلند که وظیفه بررسی و کنترل عملکرد شرکت های فناوری در کل اروپا و قانون گذاری در مورد آنها را بر عهده دارد، با انتقاد از فیس بوک تصریح کرده که این شرکت در زمینه اطلاع رسانی در مورد این حمله هکری کوتاهی کرده است.
با توجه به اینکه درآمد سالانه فیس بوک در سال گذشته میلادی بالغ بر ۳۱.۲ میلیارد پوند بوده است، اتحادیه اروپا بر مبنای قوانین خود ۴ درصد از درآمد فیس بوک را به عنوان جریمه منظور خواهد کرد که این رقم برابر با ۱.۲۵ میلیارد پوند است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا