مفهوم متفاوتی از یک دستگاه فیزیوتراپی! (+عکس)

این وسیله با پشتیبانی از افرادی با پای آسیب دیده، افرادی که سکته های مغزی را تجربه کرده و یا به اختلالات حرکتی دیگر مبتلا هستند امکان بازگرداندن هماهنگی حرکات و بازسازی عضلات را می دهد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – از دست دادن توانایی راه رفتن چالشی بزرگ برای هر فردی محسوب می شود که می تواند کل زندگی وی را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار دهد. اما ابزاری جدیدی بازگرداندن قدرت حرکت به افرادی که دارای پای آسیب دیده هستند را هدف گذاری کرده است.
نخستین “پای بیونیک” جهان وسیله ای است که به پای فرد ناتوان یا آسیب دیده متصل می شود و وزن بدن وی را تحمل می کند. بر همین اساس، بیمار امکان نشستن، ایستادن و حرکت – حتی بالا و پایین رفتن از پله – را باز می یابد.

مفهوم متفاوتی از یک دستگاه فیزیوتراپی! (+عکس)

پای بیونیک توسط شرکت آمریکایی آلترجی تولید شده و یک دستگاه فیزیوتراپی است که نیروی خود را از باتری دریافت می کند. این وسیله با پشتیبانی از افرادی با پای آسیب دیده، افرادی که سکته های مغزی را تجربه کرده و یا به اختلالات حرکتی دیگر مبتلا هستند امکان بازگرداندن هماهنگی حرکات و بازسازی عضلات را می دهد.
پای بیونیک برای کمک به بیماران سکته مغزی به منظور یادگیری مجدد راه رفتن استفاده شده و به اسب سوارانی که در اثر سقوط از اسب دچار فلج شده بودند نیز اجازه بازیابی قدرت و کنترل حرکات را داده است. به عنوان مثال، “کتی واتسون”، سوارکار ۱۹ ساله که در یک تصادف رانندگی تقریبا فلج شده بود با استفاده از پای بیونیک بهبود سریع خود را تجربه کرده و اکنون می تواند بدون کمک راه برود و حتی سوارکاری کند.
هنگامی که فردی پای بیونیک را می پوشد امکان راه رفتن عادی برای وی فراهم شده و این وسیله به پا اجازه حرکت آزادانه را می دهد. هنگامی که فرد قصد نشستن دارد حسگرها و رباتیک دستگاه فعال می شوند تا حمایت از حرکات فرد را انجام دهند. همچنین، آنها به ایستادن مجدد فرد کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا