«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)

«تانک ایکس رضوانی» نسبت به «مدل نظامی تانک» که همین شرکت پیش‌تر عرضه کرده بود بسیار توانمندتر و کارآمدتر است و در مجموع قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین اتومبیل در خانواده تانک‌های رضوانی محسوب می‌شود.

موبنا – حدود یک سال قبل شرکت «رضوانی» از بزرگترین کمپانی‌های تقویت کننده اتومبیل در جهان که اتومبیل‌های اختصاصی خود را هم تولید می‌کند یک دستگاه خودروی بسیار قدرتمند با بدنه نسبتا کوچک و قابلیت‌های فراوان را عرضه کرد. این خودرو که در اصل یک مدل «جیپ رنگلِر» بود پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف تقویت موتور و بدنه با نام «تانک رضوانی» عرضه شد. این اتومبیل نسبت به همه مدل‌هایی که تاکنون وارد بازار شده است بسیار متفاوت بود و در حقیقت انقلاب بزرگی را در عرصه خودروهای فوق قدرتمند (XUV) به وجود آورد.

«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)

البته باید توجه داشت این خودرو آنقدر قدرتمند نبود که شرکت رضوانی تمایلی به توسعه آن نداشته باشد و همه توانایی‌های خود را به عرضه این محصول محدود کند. بر این اساس شرکت رضوانی امسال اتومبیل «دوج هِلکات» مجهز به موتور ۶.۲ لیتری را در اختیار گرفت و پس از افزایش قدرت موتور، اسب بخار، توانایی‌های بدنه و … نام «تانک ایکس» را برای آن ارایه کرد.

«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)

«تانک ایکس رضوانی» نسبت به «مدل نظامی تانک» که همین شرکت پیش‌تر عرضه کرده بود بسیار توانمندتر و کارآمدتر است و در مجموع قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین اتومبیل در خانواده تانک‌های رضوانی محسوب می‌شود. «تانک ایکس» به موتور ویژه با توان ۷۰۷ اسب بخار مجهز شده است که با قدرت گشتاور ۷۱۰ پوند-فوت و با حجم موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتر هِلکات از نوع V8 بیشترین قدرت را در بین همه خودروای مشابه در جهان ارایه می‌کند. جالب است بدانید حتی مدل‌های نظامی خودروهایی که در این کلاس طبقه‌بندی می‌شوند هم چنین توانی را در اختیار ندارند.

«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)

در بخش دیگر «تانک ایکس» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در مسیرهای آفرود یا مناطق نظامی حضور یابد و البته باید توجه داشته باشید که مدل پایه آن هیچ گونه سلاح بالستیک، شیشه ضدگلوله، لاستیک‌های ضدپنچری، شیشه‌های مخصوص با قابلیت تغییر رنگ، دودکش‌های انعطاف‌پذیر یا دیگر قابلیت‌های نظامی را شامل نمی‌شود و اگر فرد تمایل داشته باشد «تانک ایکس» را با چنین امکاناتی در اختیار بگیرد، می‌بایست آنها را سفارش دهد. خریداران «تانک ایکس» این امکان را دارند تا با پرداخت ۵۵۰۰ دلار به جز قیمت اولیه، خودروی خود را مجهز به حسگر حرارتی و سیستم دید در شب FLIR سوار شوند که این قابلیت‌ها از مدل استاندارد «تانک نظامی» گرفته شده است.

«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)

با این توضیحات می‌توان پیش‌بینی کرد که صاحبان «تانک نظامی» و «تانک ایکس» شرکت رضوانی سر دو راهی قرار میگیرند تا بتواند مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنند. «تانک ایکس» به جز موتور هِلکات قابلیت‌های ویژه را برای بدنه خود شامل می شود و به سیستم چهار چرخ متحرک، سقف یکپارچه شامل چراغ‌های ال‌ای‌دی آفرود، درهای قدرتمند مجهز به سیستم خودکار بسته شونده و … مجهز شده است و شرکت رضوانی می‌گوید که برای طراحی و ساخته بدنه این خودرو از سیستم‌های مهندسی بسیار پیشرفته استفاده کرده است. رضوانی همچنین توضیح داد که سیستم تعلیق موتور این خودرو از خودروهای اسپورت الهام گرفته شده است و خریداران می‌توانند حالت رانندگی را بین شهری و آفرود تغییر دهند.

«تانک ایکس رضوانی» با موتور ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شد (+عکس)

در قسمت داخل اتاق «تانک ایکس» چرم‌دوزی‌های قرمز توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند و در قسمت مرکزی داشبورد یک نمایشگر اصلی ۷.۹ اینچی تعبیه شده است که همه بخش‌های داخلی خودرو به آن متصل هستند.

«تانک ایکس رضوانی» با قیمت پایه ۲۵۹ هزار دلار عرضه شده است و البته توجه داشته باشید که اگر قرار باشید امکانات و آپشن‌های بیشتر به آن اضافه کنید می‌بایست رقم بالاتری را بپردازید.

دکمه بازگشت به بالا