دوچرخه ۳ کیلوگرمی مجهز به فرمان شبیه چنگال (+عکس)

این دوچرخه با شکل ظاهری یاد شده در انواع مختلف با قابلیت‌های متفاوت عرضه می‌شود و یک مدل پیشرفته آن موتور الکتریکی دارد که به فرد امکان می‌دهد بدون پا زدن، دوچرخه را به جلو هدایت کند.

موبنا – اگرچه علم آیرودینامیک یکی از بیشترین تاثیرات را در عرصه دوچرخه‌ها برجا گذاشته است، ولی  دوچرخه ورزشی جدیدی که ارایه شده است بیشترین تاثیر را از آن پذیرفته است. دوچرخه «۲۰۱۹ شادو-آر» که در شرکت «سیپو» ساخته شده است یک گام از همه دوچرخه‌های کنونی فراتر رفته است و بر خلاف همه آنها می‌تواند با دریافت نیروی باد از طریق ابزار جلوی خود، روی سرعت دوچرخه‌سوار تاثیر مستقیم برجا بگذارد.

دوچرخه ۳ کیلوگرمی مجهز به فرمان شبیه چنگال (+عکس)

«شادو-آر» فناوری ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شرکت سیپو از آن با نام «سایدفورک» یاد می‌کند. بخش اصلی بدنه دوچرخه که لاستیک جلو به آن متصل شده است شکل افقی دارد و به همین خاطر میزان تاثیر هوا روی بدنه را به حداقل می‌رساند و اصطکاک را کاهش می‌دهد. بخش افقی بدنه با یک اهرم به فرمان متصل شده است و میله خمیده‌ای که در جلو قرار گرفته است و فرد می‌بایست روی آن خم شود، در اصل جایگزین فرمان‌های سنتی شده است و  این طراحی جدید به دوچرخه سوار کمک می‌کند با شتاب بیشتر به جلو حرکت کند.

دوچرخه ۳ کیلوگرمی مجهز به فرمان شبیه چنگال (+عکس)

یکی دیگر از قابلیت‌های «سایدفورک» که در اصل همان طراحی متفاوت قسمت جلو و فرمان دوچرخه است، به انعطاف‌پذیری بالای آن برای حذف تکان‌ها مربوط می‌شود و شرکت سازنده ادعا کرده است که با این طراحی منحصر به فرد کلیه تکان‌ها و ضربات وارد شده به دوچرخه سوار به قدری کاهش می یابد که هیچ دوچرخه دیگری در سراسر جهان نمی‌تواند چنین قابلیتی را ارایه دهد.

دوچرخه ۳ کیلوگرمی مجهز به فرمان شبیه چنگال (+عکس)

اگر با این توضیحات تمایل دارید یک دستگاه «شادو-آر» را خریداری کنید بهتر است بدانید که این دوچرخه با شکل ظاهری یاد شده در انواع مختلف با قابلیت‌های متفاوت عرضه می‌شود و یک مدل پیشرفته آن موتور الکتریکی دارد که به فرد امکان می‌دهد بدون پا زدن، دوچرخه را به جلو  هدایت کند. این موتور هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که علاوه بر اتصال به جریان الکتریسیته برای شارژ باتری، می‌تواند هنگام پا زدن دوچرخه سوار و چرخیدن لاستیک‌ها نیروی مورد نیاز باتری را به کمک دینام کوچک خود ذخیره کند.

دوچرخه ۳ کیلوگرمی مجهز به فرمان شبیه چنگال (+عکس)

شرکت سازنده از فرمان متفاوت دوچرخه با نام «چنگال» یاد می‌کند و در مجموع بدنه و چنگال این دوچرخه متمایز را از فیبرهای کربنی پیشرفته تولید کرده است تا وزن این دوچرخه در مجموع ۳.۶۸ کیلوگرم باشد و فرد به راحتی بتواند آن را با خود حمل کند.

«شادو-آر» به تازگی جایزه بهترین طراحی دوچرخه در کنفرانس سالانه «یوروبایک» آلمان را از آن خود کرده است و شرکت سیپو تصمیم دارد به زودی آن را وارد بازار جهانی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا