تفریحات آنتالیا کوش آداسی بدروم و مارماریس

آب گرم یاوان سو (چیبان)، آب گرم ونوس، آب گرم گوزل چاملی، آبهای گرم مهم کوش آداسی هستن. قیمت مناسب تور کوش آداسی را در سایت سفر باتو بررسی کنید.

آشنایی با تفریحات هیجان انگیز کوش آداسی

 

 

اگر اهل شنا و تفریحات آبی مانند جت اسکی ، اسکی روی آب ، پارازایلینگ(چتر بازی با قایق موتوری ) و .. و ساحل زیبا هستید ساحل lady beach مقصد شما خواهد بود با دلموش شماره ۵ میتوانید به این منطقه که اکثر ویلاهای زیبای اجاره ای هم در آن قرار دارد برسید و از انواع این تفریحات در کوش اداسی لذت ببرید.البته سواحل دیگری هم در کوش آداسی معروف و شناخته شده هستند مثل پلاژ گوورچین آداسی ،  پلاژ ییلانچی بورنو، پلاژ یاوان سو، پلاژ کوشتور، پلاژ کارا اوا ، پلاژ گوزل چاملی ، پلاژ سوگی، پلاژ کالاماکی و… در کوش آداسی میتونین از آب گرم هم که درمان بیماریهای مفصلیه ، استفاده کنین .

آب گرم یاوان سو (چیبان)، آب گرم ونوس، آب گرم گوزل چاملی، آبهای گرم مهم کوش آداسی هستن. قیمت مناسب تور کوش آداسی را در سایت سفر باتو بررسی کنید.

 

تورهای تفریحی در کوش آداسی

در تور ترکیه و سفر دریایی ، با کشتی عازم دریا خواهید شد و در سه ساحل جهت شنا و تفریح توقف خواهید داشت . این تور از ساعت ۸ صبح شروع شده و معمولا تا ساعت ۴ عصر ادامه دارد نهار و نوشیدنی هم قبلا با مبلغ تور محاسبه شده است که در شهریور ۹۱ حدود ۲۵ تا ۳۰ یورو برای هر نفر محاسبه میشد.بهمراه داشتن وسایل شنا و حوله وکرم ضد آفتاب فراموش نشود . البته تور شبانه یکساعته هم با مبلغ ۱۵ لیر به شما پیشنهاد خواهد شد برای رزرو این تورها با مبلغ کمتر میتوانید به اسکله های شهر و اسکله جزیره کبوتر مراجعه کرده و مستقیما از خدمه کشتیها خریداری نمایید.در تور جیپ سافاری کوش آداسی ( jeep safari)که با مبلغ حدود ۳۰ یورو انجام میشود سوار بر جیپ از تپه ماهور های اطراف شهر به بالای تپه ای مشرف بر شهر خواهید رسید و پس از صرف نهار به شهر باز خواهید گشت ازمن به شما نصیحت:به دل و روده خود رحم کنید.

 

پارک های آبی در کوش آداسی

در کوش آداسی دو پارک آبی وجود دارد یکی آکوا فانتازیا و دیگری آدالند که پارک آبی آدالند مجهز تر و به روز تر است.انواع سرسره های آبی و استخربرای بزرگسال وکوچک،استخر موج خروشان که در هر ساعت یکبار بمدت ۱۵ دقیقه موج مصنوعی تولید میکند ،رودخانه وحشی و…درآن جانمایی شده و در سال ۲۰۱۲ دو سرسره که یکی از آنها به طول حدود ۴۵۰ متر یکی از طولانی ترین سرسره ها ی جهان هست در این پارک افتتاح شد(Amazon Slide) وچون این پارک در دامنه تپه ای بلند قرارگرفته،یکروز خسته کننده و البته بسیار شاد را پیش رو خواهید داشت.این پارک از سه بخش تشکیل شده که برای ورود به هر بخش باید مبلغ جداگانه ای پرداخت نمود.پارک آبی،پارک دلفینها و پارک دریایی مبلغ ورودی پارک آبی در شهریور ۹۱ برای هر نفر بزرگسال ۵۰لیر بود که با پرداخت این مبلغ میشد از تمامی امکانات پارک بجز خوردنی و نوشیدنی استفاده کرد که البته ما از آفر تورمون استفاده کردیم و مبلغ ۲۵ دلار برای هر نفر پرداختیم . در بدو ورود ، شما میتونید پولتون رو در در یک کارت سفید رنگ بدون شماره و علامت خاصی که فقط مجهز به یک تراشه کامپیوتری(مثل کارت تلفن ایران)هستش ذخیره کنین تا جهت خرید در پارک ازش استفاده کنین و در صورت مفقود شدن کارت با کسر ۵ لیر مابقی پول رو به شما بر میگردونن اما… این فقط یک ادعایی بیش نیست . بستنی با مبلغ حداقل ۲.۵ لیر،پیتزا با نوشابه و سیب زمینی سرخ کرده حدود  ۲۰ لیر و آب معدنی ۲ لیر قیمتهایی هستش که تو پارک نیازتون میشه . هر ۳ ساعت هم در میدان مرکزی پارک رقص فواره اجرا میشه که دیدنش خالی از لطف نیست.

مهیج ترین تفریحات مارماریس

 

سفر با تور مارماریس مارماریس گزینه های زیادی برای تفریح و خوشگذرونی داره.. در مارماریس ۱۰ جاذبه های گردشگری توپ و متنوع! وجود داره که بهترین رستورانها و کافه ها رو در اونجا میتونین پیدا کنین و یا به انواع ورزش های آبی میتونین مشغول شین.. victoryدیدنی های مارماریس شما رو شگفت زده میکنه.. در اینجا ۱۰ تا از مهیج ترین تفریحات مارماریس رو به شما معرفی میکنیم.. با ما همراه بشین..hero

۱.یه روز فوق العاده توی سواحل مارماریس

 

مارماریس سواحل فوق العاده ای داره.. ۵ مایل سواحل خیره کننده و آبهای کریستالی توی مارماریس وجود داره که از مارماریس مرکزی شروع شده و به ایچملر ختم میشه.. کلی کافه و رستوران و بازار عالی هم توی این منطقه انتظار شما رو میکشه.. پس منتظر چی هستین؟ برای تهیه بلیط هواپیما ترکیه وقت رو از دست ندین.

۲.یه روز هیجان انگیز توی پارکهای آبی مارماریس

 

پارکهای آبی مارماریس یکی از بهترین کارهایی که میشه توی این شهر انجام داد.. پیر و جوون، کوچیک و بزرگ، میتونن یه تفریح فراموش نشدنی رو واسه خودشون در اینجا رقم بزنن..

۳.یه شب به یاد موندنی توی کلوب های مارماریس

 

شب زنده داری توی مارماریس خیلی باحاله.. میتونین به کنسرت های موسیقی، نمایش ها و تئاتر های شبانه توی کلوب های این شهر برین و خوش بگذرونین.. در واقع یکی از محبوب ترین تفریحات ترکیه همین کنسرت ها هستن..

 

۴.سفر با قایق به دیلان

 

دالیان، شگفتی طبیعت، جایی هستش که رود به دریا میریزه.. دالیان به خاطر سواحل ایزوتو، کرتا کرتا و حمام گلی معروفه.. سوار قایق بشین و به این منظقه زیبا سفر کنین و چیزای جدید تجربه کنین..

 

۵.تور گردشی با جیپ

 

یکی از باحال ترین جاذبه های گردشگری ترکیه، همین تورهای گردشی با جیپ در مارماریس هستش.. اگه عاشق طیبعت و ورزش هستین و میخواین تفریحاتی رو تجربه کنین که آدرنالیتون رو بالا ببره،confusedپس این تورها رو امتحان کنین.. از نمای بینظیر مارماریس، روستاهای زیبا، آبشارها و مناظر نفس گیر لذت ببرین..

محبوب ترین تفریحات بدروم:

قلعه شوالیه های سنت جان:

 

ساخته شده در ۱۴۰۲ و با نام قلعه شوالیه های سنت جان، این قلعه محلی بسیار مشهور در لبه ساحل ناهموار شهر بدروم است. اگرچه خرابه های آن به اندازه دیگر مکان های تاریخی در ترکیه چشمگیر نیست، اما برج اصلی و دیواره آن هنوز هم پا برجاست. در زمان های خاص در طول سال نیز این قلعه محل برگزاری جشنواره های فرهنگی است که دیدار از آنها مطمئنا هیجان انگیز است.این قلعه در بین دیدنی های تور بدروم جایگاه ویژه ای دارد.

بازدید از موزه زیر آب باستان شناسی:

 

این موزه که در محوطه قلعه قرار دارد، با نمایش کشتی های غرق شده کشف شده از بستر دریا، بسیار شگفت انگیز است. بدون شک معروف ترین آنها کشتی شکسته Uluburin است که قدمت آن به اواخر عصر برنز می رسد. در اینجا بیش از ۲۲۰۰۰ رفت و برگشت غواصی آثار باستانی زیادی را از جمله پول و اموال شخصی به سطح آب آورده است.

آرامگاه هالیکارناسوس بدروم:

 

متاسفانه امروزه چیز زیادی از این مکان که یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان بود، باقی نمانده است. این مکان باستانی که در ۳۵۰ قبل از میلاد ساخته شده، مقبره فرماندار ایرانی آن زمان، ماسولوس، است. حفاری های عمده ای در این مکان در قرن ۱۹ صورت گرفت و آثار باستانی و مجسمه های زیادی از آن کشف و به موزه بریتانیا در لندن منتقل شد. اما این مکان با پایه های آن هنوز هم ارزش یک دیدار را از یکی از شگفتی های جهان باستان دارد.

ساحل زیبا:

 

یکی از دلایل محبوبیت بدروم سواحل شنی گسترده با آبی به شفافیت کریستال است. سواحل بدروم برای شنا، آفتاب گرفتن، و یا صرفا استراحت بسیار ایده آل است. مکان هایی مانند ساحل camel در اوج تابستان مملو از جمعیت است.

سفر جاده ای در شبه جزیره بدروم:

 

همراه با مرکز شهر، شبه جزیره بدروم نیز دارای مکان های دیدنی زیادی است که منتظر گردشگران هستند. در بین تفریحات بدروم مناطقی مانند تورگوتریس و یالیکاواک از نظر غروب پر جنب و جوش آن مشهور شده است در حالی که کمی پایین تر از جاده، گومبت طرفداران ورزش های آبی را به خود جذب می کند.

قایق رانی در ساحل بدروم:

 

از دیگر تفریحات بدروم قایق رانی در دریای آبی رنگ آن است. با قایق های سنتی چوبی آن مشهور به گولت می توانید از خورهای پنهان، خلیج ها، جزایر و استراحتگاه های کوچک ساحلی با مناظر روستایی ترکیه دیدن کنید. قایق ها و کشتی های کوچک هر روز از صبح آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.

 

فهرست بالا از مشهورترین تفریحات بدروم هستند، اما همه چیز به همین موارد ختم نمی شود. خرید از سه شنبه بازار بدروم، تماشای مسابقات بین المللی قایق رانی در ماه اکتبر، شنا در چشمه های آب معدنی، و جیپ سافاری از دیگر تفریحات بدروم است که هرگز نباید در تور ترکیه از آنها چشم پوشی کنید.

هیجان انگیز ترین تفریحات آنتالیا

 

۱-پارک آبی دیدمان آنتالیا

در سفر با تور آنتالیا حتما  از این پارک آبی و امکاناتش استفاده کنید. پارک آبی دیدمان ۶۵۰۰۰ متر مربع مساحت داره و مجهز به ۲۳ سرسره آبی و رودخانه آرام به طول ۳۵۰ متر و امواج مصنوعی و استخرهای مختلف هستش . محوطه اطراف پارک پر از درخته و منظره اش خیلی قشنگه . تو این پارک آبی آنتالیا واسه همه سنین اسباب بازی هست در ضمن نگران گرسنگی و ضعف نباشین :  تا دلتون بخواد رستوران و فست فود هم تو محوطه پارک وجود داره .  مهم تر از همه این که وسایل نقلیه مخصوص پارک آبی ، مردم رو از سطح شهر به این پارک آبی میبرن و تردد رو واسه همه راحت کردن .  یه پارک آبی دیگه هم تو آنتالیا هست که به پارک آبی آکوالند آنتالیا معروفه .

 

۲-چتربازی در آنتالیا

اگه میخواین یه خاطره ویژه از سفر آنتالیا براتون بمونه حتما چتربازی در آنتالیا رو تجربه کنین . اگه ۳۰ دقیقه از وقتتونو تو به این تور مهیج اختصاص بدین تا ساعتها احساس خوبی خواهید داشت که در ارتفاع ۷۰۰ متری پرواز کردین . لازم نیس شما یه چترباز حرفه ای باشین . قبل از پرواز یه مربی به شما آموزش میده و کنار شماست . حتی اگه بخواین میتونین با پرداخت هزینه از مربی بخواین که از شما فیلم بگیره .

 

۳-غواصی در آنتالیا

 

اگه به دنیای زیر آب علاقه دارین میتونین تو آنتالیا یه بازدید حسابی از آبهای مدیترانه داشته باشین . اگه غواص حرفه ای هستین میونین با قایق به جاهای مخصوص برین و از صخره های زیر آب ، کشتی های غرق شده ، غار ها و غواصی های شبانه استفاده کنین و اگه تا حالا غواصی نکردین مربی های مجرب به شما آموزش میدن و اگه با استعداد باشین میتونین همونجا دیپلم غواصی تونو بگیرین و با دست پر به وطن برگردین !! تا یادم نرفته بگم که وسایل غواصی رو همون مرکز غواصی که قراره باهاش تور برین ، در اختیارتون میذاره . غواصی تو آنتالیا واقعا لذتبخشه از دستش ندین ها .

 

۴-تور جیپ سافاری آنتالیا

کسایی که هم هیجان رو دوست دارن و هم طبیعت بهتره از تور جیب سافاری آنتالیا براحتی رد نشن . این تور مفرح معمولا با صرف ناهار تو یه رستوران بومی همراهه . ۱۲۰ کیلومتر رو با جیپ تو جاده کوهستانی طی میکنین و جشم انداز زیبا از کوههای توروس پیش روتونه . هزینه ای که برای تور پرداخت میکنین شامل ترانسفر رفت و برگشت ، ناهار ( نوشیدنی فوق العاده ) و لیدر میشه . مطمئنا بهتون خوش میگذره . گواهینامه رانندگیتون یادتون نره .

 

۵-تور ترمسوس و غار کارائین آنتالیا

شاید شما هم وصف ترمسوس و غار کارائین آنتالیا رو شنیده باشین . ترمسوس یه شهر باستانی و دیدنیه که تو ۳۰ کیلومتری شمال غرب آنتالیا قرار داره  ، آثار تاریخی زیادی تو این شهر هست که توجه شمارو به خودش جلب میکنه . غار کارائین هم تو ۲۷ کیلومتری از آنتالیا قرار داره . این غار یکی از اولین سکونتگاههای آنتالیاست . تماشای این غار که تلفیقی از طبیعت زیبا و تاریخ باستانی ترکیه اس حتما براتون لذتبخشه . این تور ساعت ۸ صبح شروع میشه و تا ساعت  ۵ بعدازظهر ادامه داره . هزینه تور ترمسوس و غار کارائین آنتالیا شامل ترانسفر رفت و برگشت ، ناهار و لیدر میشه .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا