مغزهای خوراکی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افزودن به رژیم غذایی

مغزهای خوراکی در جریان های رایج رژیم غذایی امروز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند. این مواد غذایی مفید گزینه ای عالی برای افزودن به وعده های غذایی یا انتخابی ایده آل به عنوان میان وعده هستند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – اگر در پی حفظ یا بهبود سلامت خود هستید، مغزهای خوراکی می توانند یکی از اجزا اصلی یک رژیم غذایی سالم را تشکیل دهند زیرا حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد درست بدن هستند.

مغزهای خوراکی در واقع دانه هایی هستند که در پوسته ای سخت احاطه شده اند. آنها منبع خوبی برای تامین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن هستند.

همچنین، مغزهای خوراکی حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که این ترکیبات مهم به از بین بردن سموم کمک کرده و به واسطه خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد از بیماری های قلبی عروقی و دیگر شرایط مرتبط با افزایش سن پیشگیری می کنند. چربی های سالم موجود در مغزهای خوراکی به همراه پتاسیم از رگ های خونی شما محافظت می کنند.

به طور کلی، مغزهای خوراکی حاوی برخی مواد مغذی شگفت انگیز هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسیدهای چرب امگا-۳

ویتامین های A، B و E

منیزیم

کلسیم

روی

آهن

مس

پروتئین ها

برای بهره‌مندی از فواید مغزهای خوراکی توصیه می شود نمونه های خام به جای نمونه های پردازش شده انتخاب شوند. نمونه های پردازش شده به طور معمول حاوی نمک زیاد و ترکیبات مفید کمتر نسبت به نمونه های خام هستند.

مغزهای خوراکی که به بهبود رژیم غذایی کلی شما کمک می کنند

برای افرادی که قصد دارند سلامت خود را حفظ کرده و روند کاهش وزن را بهبود ببخشند، مغزهای خوراکی می توانند یک متحد خوب باشند. البته در مصرف آنها نباید زیاده‌روی کرد زیرا محتوای انرژی قابل توجهی دارند.

مغزهای خوراکی به واسطه مواد مغذی موجود در خود نقش مهمی در فرایند گوارش و تقویت سیستم ایمنی ایفا می کنند. افزون بر این، آنها حاوی چربی های خوب هستند که به تنظیم و کنترل عملکردهای اندام های مختلف در بدن کمک می کنند.

همان گونه که اشاره شد باید اعتدال در مصرف مغزهای خوراکی رعایت شود. به عنوان مثال، شما می توانید در اندازه های کوچک بین وعده های غذایی روزانه از آنها استفاده کنید.

میزان کم بهترین گزینه است

مصرف بیش از حد یک محصول مفید نیز می تواند مضر باشد و مغزهای خوراکی نیز از این شرایط مستثنی نیستند. فواید مختلفی که این مواد غذایی ارائه می کنند به این معنی نیست که آنها را بدون هیچ گونه نظارت و کنترلی مصرف کنید.

مصرف مغزهای خوراکی به عنوان میان وعده صبحگاهی و عصرگاهی توصیه شده است. در همین راستا، مقادیر زیر را می توانید مد نظر قرار دهید:

۳۰ عدد بادام

بین ۸ تا ۱۰ عدد گردو

۳۰ عدد بادام زمینی

۳۰ عدد پسته

از بهترین مغزهای خوراکی برای افزودن به رژیم غذایی

بادام زمینی

مغزهای خوراکی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افزودن به رژیم غذایی

بادام زمینی حاوی اسید فولیک و پروتئین است. این ماده غذایی به واسطه محتوای اسیدهای چرب امگا-۶ و فیبر خود برای قلب مفید است.

شما می توانید بادام زمینی خام یا کره بادام زمینی را مصرف کنید.

۳۰ گرم کره بادام زمینی می تواند حاوی ۱۰ گرم پروتئین باشد و میزان سالم از کالری، آهن و کلسیم را در اختیار بدن قرار دهد. از این رو، گزینه ای عالی برای افزودن به وعده غذایی صبحانه است.

گردو

مغزهای خوراکی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افزودن به رژیم غذایی

گردو از جمله بهترین مغزهای خوراکی برای تقویت سلامت قلب است زیرا منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ محسوب می شود. چربی های چند غیراشباع موجود در گردو نیز به بهبود سلامت قلبی عروقی کمک می کنند. همچنین، این ماده غذای حاوی ویتامین، پروتئین و فیبر است.

به طور کلی، گردو می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا ویژگی های آنتی اکسیدانی این ماده غذایی به کاهش احساس گرسنگی کمک می کند. همچنین، فیبر محلول و مواد مغذی موجود در گردو به بهبود یبوست کمک می کنند.

فندق

مغزهای خوراکی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افزودن به رژیم غذایی

فندق از تراکم بالای ویتامین E سود می برد. این ماده غذایی حاوی فیبر، کلسیم، منیزیم، آهن و روی است. همچنین، فندق حاوی پروتئین های گیاهی مانند آرژینین است که به بهبود شرایط عملکردهای سیستم ایمنی و آنزیمی کمک می کنند.

فندق انرژی، فیبر، و مواد معدنی مورد نیاز برای پیشگیری از مشکلات استخوانی، آسیب دیدگی ها و خطرات شکستگی را ارائه می کند.

مغز کاج

مغزهای خوراکی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افزودن به رژیم غذایی

مغز کاج سرشار از ویتامین B است که به اصلاح عملکرد عصبی‌عضلانی کمک می کند. این ماده غذایی حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان های دیگر نیز است. مغز کاج گزینه ای خوب برای غلبه بر استرس و مبارزه با بیماری هایی است که به طور طبیعی و در نتیجه افزایش سن رخ می دهند.

دانه های کدو تنبل

مغزهای خوراکی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افزودن به رژیم غذایی

دانه های کدو تنبل برای سلامت انسان بسیار مفید هستند. به طور ویژه، آنها سرشار از ویژگی های بهبود دهنده شرایط قلبی عروقی هستد. افزون بر این، دانه های کدو تنبل از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب سود می برند.

دانه های کدو تنبل به تنظیم سطوح قند خون و عملکرد اندام هایی مانند پانکراس کمک می کنند، از این رو مصرف آنها برای افراد مبتلا به دیابت توصیه شده است.

دانه های کدو تنبل برای افرادی که از افسردگی رنج می برند نیز مفید بوده زیرا حاوی ال‌تریپتوفان هستند.

این مغزهای خوراکی منابع خوبی برای کسب انرژی هستند. همچنین، آنها برای کاهش وزن مفید هستند. البته به خاطر داشته باشید که کاهش وزن به چیزی فراتر از رژیم غذایی بستگی دارد. انجام ورزش و نوشیدن آب فراوان در طول روز از دیگر مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

 منبع: عصر ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا