تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

خانه جنگلی ۴۵ متری «فارست هاوس ۰۲» روی دو پایه چوبی بنا شده است و شکل ظاهری شبیه به حرف انگلیسی L دارد تا محیط داخل خانه دسترسی بهتری به پیرامون داشته باشد و البته فضای خانه بزرگتر و کاربردی‌تر شود.

موبنا – «چون وان دونگ» از مشهورترین معماران ویتنام که در یک شرکت طراحی موسوم به «دی۱۲ دیزان» فعالیت می‌کند، طراحی و ساخت دومین خانه جنگلی خود را به اتمام رساند تا مردم بتوانند یک زندگی کاملا متفاوت را در قلب جنگل‌های بکر ویتنام تجربه کنند. او خانه جنگلی جدید خود را «فارست هاوس ۰۲» نامگذاری کرده است که در اصل یک خانه جنگلی مدرن روی درختان محسوب می‌شود و نسبت به مدل اولیه خود برخی تفاوت‌ها را در اختیار دارد. این خانه چشم‌انداز زیبا و گسترده در منطقه «سوک سورن» در فاصله ۳۰.۶ کیلومتری از شهر هانوی در کشور ویتنام را در اختیار ساکنان خود می‌گذارد.

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

خانه جنگلی ۴۵ متری «فارست هاوس ۰۲» روی دو پایه چوبی بنا شده است و شکل ظاهری شبیه به حرف انگلیسی L دارد تا محیط داخل خانه دسترسی بهتری به پیرامون داشته باشد و البته فضای خانه بزرگتر و کاربردی‌تر شود. بخش‌ها و قطعات این خانه از چوب کاج ساخته شده است و البته در برخی قسمت‌های آن قاب فولادی به همراه بتن‌های سبک و قطعات کوچک سنگ هم مشاهده می‌شود.

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

در بخش طراحی و ساخت، آقای «چون وان دونگ» توجه ویژه به یکپارچگی ساختار خانه داشته است تا کمترین تاثیر را از سطح زمین بپذیرد و خانه کاملا در ارتفاع باشد. موقعیت هر دو خانه جنگلی که این معمار تا کنون ساخته مبتنی بر درخت‌هایی است که در محل قرار دارند و بنابراین هر دو خانه هیچ آسیبی به بافت جنگلی نزده‌اند و اقدام مذکور در راستای حفظ و نگهداری هرچه بیشتر از محیط زیست صورت گرفته است.

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

این خانه برای سکونت ۲ یا ۴ نفر طراحی شده است و اگرچه طراحی بسیار ساده‌ای دارد، ولی اتاق‌های بزرگ با بهترین امکانات و دیوارهای شیشه‌ای را در اختیار ساکنان قرار می‌دهد، فضای داخلی گرم است و روکش‌های چوبی داخلی روی دیوارها و سقف‌ها مشاهده می‌شود، طبقه‌های داخلی با چوب براق ساخته شده‌اند، دیوارهای آشپزخانه از سنگ مرمر بسیار مرغوب ساخته شده است، سالن پذیرایی باز و بزرگ ساخته شده است و یک تخت دو نفره در کنار پنجره آن مشاهده می‌شود، یک اتاق خواب جداگنه در این خانه وجود دارد و سرویس بهداشتی زیبای آن با دیوارهای سنگی و چشم‌انداز وسیع ساخته شده است. یک درب کشویی دوجداره ارتباط میان آشپزخانه و فضای بیرون را برقرار می‌کند و در مقابل آن یک استخر در کنار جنگل سرسبز وجود دارد.

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

طراحی این محل مسکونی به طور کامل از خانه‌های درختی الهام گرفته شده است و همچنین یک تراس بزرگ را برای لذت بردن از محیط پیرامون در فضای جنگلی شامل می‌شود که دسترسی به این تراس از طریق سالن پذیرایی و اتاق خواب ممکن است. شکل خاص این خانه در بالای درخت شبیه به لانه پرنده است که اطراف آن را درختان پوشانده‌اند و البته باید توجه داشت ایمنی کامل برای آن در نظر گرفته شده است.

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

«چو وان دونگ» در مورد این ساخته خود توضیح داد: «این خانه درختی شبیه به یک باکس چوبی روی درختان بلند طراحی شده است که هر یک بناها در آن ساختار کالا مجزا دارند. فضای داخلی به صورت کاملا مدرن با همه امکانات مورد نیاز و البته ایمن طراحی شده است و پنجره‌های شیشه‌ای بلند چشم‌انداز آن را زیباتر می‌کند».

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

برای ساخت این خانه درختی مدرن و زیبا ۲۱ هزار و ۵۵۸ دلار هزینه شده است تا «فارست هاوس ۰۲» به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در جهان مورد استفاده قرار بگیرد. پشت بام این خانه به باتری‌های خورشیدی مجهز شده است و در قسمت داخلی یک مخزن آب وجود دارد که به راحتی آب آلوده را هم تصفیه می‌کند.

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

تجربه زندگی در خانه‌های جنگلی ویتنام (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا