درمان بی‌سابقه افراد فلج با تحریک ستون فقرات (+ویدئو)

افرادی که به دلایل مختلف مانند قطع نخاع توان راه رفتن خود را از دست داده و فلج می شوند، به سختی زندگی خود را ادامه می دهند، اما به تازگی مشکلی برای این راه حل پیدا شده است.

موبنا – بررسی های دانشگاه لوئیس ویل نشان می دهد می توان با استفاده از روشی جدید به بیمارانی که به طور کامل یا نسبی فلج شده و توانایی راه رفتن ندارند کمک کرد تا دوباره راه بروند.

در این فرایند با تزریق جریان برق و تحریک ستون فقرات بدن توانایی لازم برای راه رفتن را دوباره به دست می آورد. تلاش برای دستیابی به چنین فناوری هایی از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود. اما روش های مورد استفاده برای تحریک عصبی ستون فقرات در سال های اخیر بهبود چشمگیری یافته است.
در تازه ترین آزمایش انجام شده، ستون فقرات چهار بیمار به موتور کوچکی متصل شده است که تحریک عصبی لازم را در بدن ایجاد می کند.

درمان بی‌سابقه افراد فلج با تحریک ستون فقرات (+ویدئو)

البته برای تکمیل این روش درمانی باید یک دستگاه محرک در درون شبکه عصبی ستون فقرات کاشته شود و از این طریق بتوان حرکات زانوها و لگن و مچ پا را مدیریت کرد. انتظار می رود بعد از اجرای این روش آزمایشی بر روی عده ای از بیماران زمینه برای استفاده گسترده تر از آن فراهم شود.

درمان بی‌سابقه افراد فلج با تحریک ستون فقرات (+ویدئو)

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا