غول های فناوری قحطی را در جهان پیش بینی می کنند

برخی از شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون قصد دارند با همکاری یکدیگر مدل های تحلیلی تازه ای ابداع کنند که قبل از وقوع قحطی غذایی در جهان پیش بینی آن را ممکن کنند.

موبنا – این شرکت ها قصد دارند با نهادهای بین المللی مانند بانک جهانی و سازمان ملل همکاری کنند تا بتوانند بحران های حادی که قابلیت تبدیل شدن به فجایع انسانی دارند را از قبل شناسایی کنند و از این طریق جلوی مرگ و میر میلیونها نفر به خاطر کمبود مواد غذایی و وقوع قحطی را بگیرند.
مدیران شرکت های یادشده می گویند به جای منتظر ماندن برای روی دادن چنین مشکلاتی، باید از قدرت دنیای اطلاعات به منظور شناسایی کانون های بحران و پیش بینی آنچه که قرار است در آینده رخ دهد،استفاده کرد.
در بیانیه مشترک این شرکت ها، سازمان ملل و بانک جهانی آمده است: این واقعیت که میلیون ها نفر در جهان که بسیاری از آنها کودک هستند هنوز از سوء تغذیه و قحطی رنج می برند یک فاجعه جهانی است و ما به دنبال شکل دادن به یک اتحاد بی سابقه جهانی برای جلوگیری از این امر هستیم.
هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در نیجریه، سومالی،سودان جنوبی و یمن با قحطی مواجه هستند و ۱۲۴ میلیون نفر هم در شرایط بحرانی به سر برده و با مشکل کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند.
مدل های تحلیلی ابداع شده توسط شرکت های فناوری برای ارائه پیام هشدار در مورد احتمال وقوع قحطی در نقاط مختلف جهان و نیز پیش بینی دقیق کانون های بحران به کار خواهد رفت. این مدل با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های خودآموز رایانه ای به طور آنی و لحظه به لحظه به روز می شود و در صورت استقبال رهبران کشورهای جهان به طور گسترده ای در نقاط مختلف دنیا به کار گرفته می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا