نمایشگاه الکامپ، فرصتی برای توسعه فضای کسب و کار مجازی

ششمین دوره نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، رسانه های دیجیتال، تجارت الکترونیک، برق، مخابرات و دولت الکترونیک «الکامپ» در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار می کند.

موبنا – چهارمین نمایشگاه الکامپ زنجان از ۱۱ تا ۱۵ مرداد سال ۹۵ و پنجمین دوره آن از ۱۸ تا ۲۱ مهر سال ۹۶ برگزار شد و این روزها خبر از برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه از سوم تا ششم مهر سال جاری به گوش می رسد.
نمایشگاه الکامپ یکی از فرصت هایی که شرکت های فناوری و فعال در زمینه فعالیت های تکنولوژی اطلاعات، ارتباطات و فناوری ارتباطات، تولید کننده نرم افزارهای مختلف در قالب بخش خصوصی و دستگاه های دولتی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.
زنجان در همین زمینه توانمندی های بسیاری دارد و راه اندازی روز افزون شرکت های فعال در این زمینه و موفقیت های مستمر آنها بر این موضوع صحه می گذارد.
در سال ۹۳ در سفر نخست رئیس جمهوری یازدهم به زنجان هم با اتکای بر همین توانمندی بود که موضوع تبدیل این استان به قطب آی تی مطرح شد و به تصویب هیات دولت هم رسید.
اکنون ششمین دوره نمایشگاه الکامپ بار دیگر فرصتی برای نمایش و معرفی این توانمندی ها را فراهم ساخته است نمایشگاهی که به گفته شهرام طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه الکامپ یک شروع خوب و اصولی برای نهادینه سازی محورهای دولت الکترونیک، توانمندی و ارائه خدمات از سوی بخش خصوصی و آن طبقه بندی که هنوز به منصه ظهور نرسیده است و بالقوه در استان وجود دارد.
طهماسبی در همین زمینه افزود: اینکه پیشنهاد شده زنجان قطب فناوری اطلاعات و ارتباط باشد، به علت وجود استعداد و توانمندی هایی است که شاید هنوز به منصه ظهور نرسیده و شکوفا نشده است که باید برای به کار گیری آن تلاش کرد.
وی اظهار داشت: هر کاری باید در حوزه بخش خصوصی انجام شود و دولت در کنار آن قرار گیرد و تسهیلگر باشد تا بخش خصوصی بتواند وارد میدان شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در همین زمینه این نمایشگاه را فرصتی در راستای توسعه بازار کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات و ارتبات و گسترش دولت الکترونیک خواند و از حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی در آن خبر داد.
وحید فرخی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه که بناست از سوم تا ششم مهر امسال فعالیت خود را آغاز کند، با همکاری این اداره کل، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با مسئولیت و مجری گری سازمان نظام صنفی رایانه استان برگزار می شود.
افشین آشوری رئیس نظام صنفی رایانه استان زنجان هم صحبت های دیگران را اینگونه تکمیل کرد که فضای نمایشگاهی ششمین دوره به سه هزار و ۵۰۰ مترمربع می رسد که نزدیک ۶۰ درصد غرفه ها را بخش خصوصی و ۴۰ درصد بخش دولتی در اختیار دارند.
آشوری ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه، بخش خصوصی با تمام توان حاضر شده و بخش دولتی هم محور دولت الکترونیک و شفافیت موضوع را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: دستگاه های دولتی در این نمایشگاه خدمات دولت الکترونیک، سامانه ها و نرم افزارهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد را رونمایی می کند.
رئیس نظام صنفی رایانه استان زنجان گفت: شعار ششمین دوره نمایشگاه الکامپ زنجان ‘ پیش به سوی ایران دیجیتال با توان ایرانی’ انتخاب شده است.
آشوری افزود: زمانی برای انجام برخی از اقدامات و تهیه برنامه های مورد نیاز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مجبور به دعوت از کارشناسان خارجی بودیم، در حالی که امروز بخش خصوصی به بلوغ کامل رسیده است و اقدامات مورد نیاز را انجام می دهد.
وی یادآور شد: این روزها حتی در آستانه مذاکره با کشورهای همسایه برای صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا