برای رسیدن به موفقیت همیشه از «پایان» آغاز کنید

​زنگ آغاز سال تحصیلی در یکی از دبیرستان‌های منطقه ١٧ تهران توسط مدیرعامل بانک صادرات ایران نواخته شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دبیرستان علامه حلی (٩) در منطقه ١٧ تهران با بیان اینکه در دست‌یابی به مراتب علمی نباید به حداقل‌ها قانع بود، گفت: هر انسان موفقی در جهت رسیدن به اهداف روشن خود باید چشم‌اندازی را تعریف کند و با تلاش و مجاهدت به سمت آن حرکت کند.
مدیر عامل بانک صادرات ایران افزود: دانش آموزان مستعد کشور آینده‌سازان و امید‌های جامعه هستند که باید با ایجاد کردن بستر‌های لازم، امکان بهره‌وری حداکثری از توان علمی آن‌ها را برای رونق‌بخشی به اقتصاد و صنعت کشور فراهم آورد.
وی با تاکید بر اینکه ترسیم و تصور روشن از هدف، زمینه‌ساز انتخاب مسیر مستقیم است، افزود: باید برای رسیدن به موفقیت از پایان آغاز کنیم و به عبارت بهتر بدانیم که در هر مقطع و هر ایستگاه از تحصیل و زندگی باید به چه اهدافی برسیم. علاوه بر این در جهت تحقق هدف‌های مورد نظر باید پیشرونده باشیم.
صیدی که با مطرح کردن پرسش‌هایی، مشارکت جدی دانش‌آموزان را برانگیخته بود، تأکید کرد: هیچ چیز به اندازه علم و دانش ارزش ندارد و هرچه‌قدر که آگاهی انسان بالاتر برود، آرام‌تر و بهتر زندگی خواهد کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه جمعیت جوان کشور سرمایه‌های انسانی ارزشمند کشور هستند، گفت: جمعیت ٨٢ میلیون نفری ایران تا کنون توانسته تنها از یک درصد منابع دنیا در کشور استفاده کند و با توجه به اینکه ٧ درصد منابع خدادادی دنیا در ایران وجود دارد، دانش‌آموزان و مدیران نسل آینده باید برای استفاده از ۶ درصد بقیه این منابع تمامی تلاش خود را به کار بگیرند.
دبیرستان پسرانه علامه حلی ٩ تهران به عنوان قطب پژوهشی برتر کشور با ٧ مدال طلا در محور آثار پژوهشی سومین جشنواره زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا