سواری گرفتن از بزرگترین ربات ۶ پای جهان

یک مهندس انگلیسی انیماترونیک(دانش و فناوری ساخت مدل‌های متحرک موجودات و اشیاء، به شکل طبیعی یا فانتزی) طی سه سال موفق به ساخت یک ربات دو تنی غول‌پیکر شده است.

موبنا – “مت دنتون”(Matt Denton)، مهندس رباتیک بریتانیایی، این ربات عجیب و قابل راندن را که “Mantis” نام دارد، توسعه داده است.

سایز این ربات عظیم و وحشتناک ۲.۸ در پنج متر و وزن آن تقریبا دو تن است. نام این ربات بی‌نظیر به عنوان بزرگترین ربات قابل راندن جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

دنتون درباره این ربات گفت که شخصیت “AT-ATs” در فیلم جنگ ستارگان الهام بخش او برای ساخت این ربات بوده است.

دنتون در آینده قصد دارد ربات‌های شخصیت‌های فیلم‌هایی مانند هری پاتر را توسعه دهد اما اکنون در حال توسعه “ربات بی بی ۸ “(BB-۸) قسمت سوم جنگ ستارگان است.

ربات “Mantis” دارای شش پا بوده و کاربران می‌توانند از داخل کابین خلبان و همچنین از طریق WiFi از راه دور ربات مذکور را کنترل کنند. دنتون در ساخت این ربات از موتور شرکت “پرکینز”(Perkins) استفاده نموده و این ربات می‌تواند یک کیلومتر در ساعت حرکت کند.

پرکینز، شرکت صنایع سنگین بریتانیایی است که در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد و امروزه در زمینه ارائه خدمات طراحی و تولید موتورهای درون‌سوز و فناوری‌های مرتبط با آن فعالیت می‌نماید.

کنترل داخلی این ربات توسط دو جوی‌استیک سه جهته و ۲۸ دکمه انجام می‌شود.

این مهندس بریتانیایی اکنون در حال توسعه نسخه بزرگ‌تر این ربات بوده و هدف آن توسعه یک ربات است که بتواند به زیر آب نیز برود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا