دسترسی توسعه دهندگان خارجی به پیام های کاربران توئیتر فاش شد

توئیتر اعلام کرده به دلیل وجود یک اختلال از می ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۸، توسعه دهندگان خارجی به پیام های کاربران این اپلیکیشن دسترسی داشته اند.

موبنا – توئیتر اعتراف کرده احتمالا توسعه دهندگان خارجی در مدت زمانی بیش از یک سال به پیام های شخصی میلیون ها کاربر این اپلیکیشن دسترسی داشته اند.

توئیتر در بیانیه ای اعلام کرد: ما از این اتفاق متاسفیم.

این اختلال در می ۲۰۱۷ آغاز شد و تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی کشف نشده بود. اما چند ساعت پس از کشف اختلال برطرف شد. به گفته توئیتر کمتر از یک درصد ۵۵۳ میلیون کاربر فعال ماهانه آن تحت تاثیر این اختلال بوده اند.باگ مذکور حساب های کاربری کسب و کارها و سازمان های مختلف را مبتلا کرده بود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «مجموعه ای از شرایط فنی پیچیده همزمان با این باگ به وجود آمده و سبب شده اطلاعات حساب کاربری افراد با منابع اشتباه به اشتراک گذاشته شود.»

در ادامه بیانیه توئیتر آمده: «اگر کاربر با یک فرد یا یک حساب تجاری از طریق API در توئیتر ارتباط برقرار کرده باشد، این باگ سبب می شود برخی از تعاملات به طور ناخواسته به توسعه دهندگان دیگر فرستاده شود.

به هرحال اگر اطلاعات حساب شما تحت تاثیر این باگ به خطر افتاده باشد، ما به طور مستقیم و از طریق یک پیام هشدار در اپلیکیشن به شما اطلاع می دهیم.»

به هرحال تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

این خبر در حالی منتشر می شود که چند روز دیگر رئیس حفاظت از اطلاعات این شرکت در برابر کمیته سنا حاضر می شود و به سوالاتی درباره اقدامات امنیتی شرکت های فناوری برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران پاسخ می دهد.

از سوی دیگر پس از فاش شدن این رویداد ارزش سهام توئیتر کاهش یافت.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا