Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

گوشی هوشمند Mate 10 Pro همراه با یک نمایشگر ۶ اینچی مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ بر مبنای فناوری AMOLED به دست کاربران می‌رسد و در مقابل «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ هم با نمایشگر ۶.۰ اینچی عرضه شده است.

موبنا – دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی به قدری توانمند هستند که برای در اختیار داشتن عنوان بهترین گوشی هوشمند در سطح خود از یکدیگر پیشی می‌گیرند و البته با یکدیگر تفاوت‌هایی را هم شامل می‌شوند. گوشی هوشمند Mate 10 Pro نسبت به مدل اصلی خود یعنی Mate 10  کاملا متفاوت است و همراه با یک نمایشگر ۶ اینچی مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ بر مبنای فناوری AMOLED به دست کاربران می‌رسد. اطراف این نمایشگر را یک لایه باریک پوشانده است و با توجه به اینکه حسگر اثر انگشت پشت بدنه جاسازی شده است، به همین خاطر سطح روی دستگاه به طور کامل به نمایشگر اختصاص دارد. کیفیت نمایشگر این گوشی هوشمند QHD است و حذف شدن جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری هدفون آن را در زمره گوشی‌های پیشرفته و مطابق با استاندارد امروزی قرار می‌دهد.

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

شرکت هوآوی این گوشی هوشمند را به آخرین مدل تراشه خود موسوم به Kirin 970 مجهز کرد. این تراشه بر پایه واحد پردازش عصبی (NPU) کار می‌کند و بنابراین کاربران می‌توانند در این دستگاه به فناوری یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی نیز دسترسی داشته باشند و از سیستم عامل اندروید با قابلیت‌های بیشتری بهره ببرند.

برای دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند پیشرفته از حسگر Leica استفاده شده است که از آن می‌توان به عنوان پیشرفته‌ترین حسگرهای تصویربرداری موبایلی در جهان یاد کرد. دوربین دیجیتالی در این گوشی هوشمند که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی عمل می‌کند به کاربران امکان می‌دهد تنظیمات دستگاه را به صورت دستی و هوشمند در اختیار داشته باشند.

این گوشی هوشمند همچنین باتری پرقدرت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را هم در خود جا داده است و از این نظر می‌توان آن را نسبت به تمام مدل‌های مشابه متمایز دانست.

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

مهم‌ترین نکات مثبتی که در این گوشی هوشمند به کار برده شده است را می‌توان به قرار زیر معرفی کرد:

  • بدنه: بدنه شیشه‌ای در هر دو طرف با چارچوب فلزی، مجهز به لایه محافظ گوریلا گلاس منحنی، مجهز به سیستم ضدآب و ضدگرد و غبار IP67
  • نمایشگر: به اندازه ۶ اینچ مبتنی بر فناوری AMOLED با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و با تراکم تصویر ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ مربع، با قابلیت پشتیبانی از HDR10
  • تراشه: ۱۰ نانومتری Kirin 970، مجهز به هشت هسته پردازشگر، چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی A53
  • سیستم عامل: مجهز به سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0
  • دوربین: دوربین اصلی رنگی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تک‌رنگ ۲۰ مگاپیکسلی، مجهز به فناوری تشخیص چهره و لیزر مخصوص اتوفوکوس، تصویربرداری با کیفیت ۴ هزار پیکسل، فلش دوگانه LED، حسگر تصویربرداری ساخته شده در شرکت Leica
  • قابلیت‌های دوربین: لنز f/1.6، OIS، بزرگنمایی وگانه، حالت‌های مختلف دیافراگم و حالت عکاسی پورتره
  • دوربین سلفی: حسگر ۸ مگاپیکسلی، لنز f/2.0، حالت تصویربرداری پورتره
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپری، سیستم شارژ سریع با قابلیت شارژ ۵۸ درصد باتری در کمتر از ۳۰ دقیقه
  • امنیت: حسگر تشخیص اثر انگشت در پشت بدنه
  • سیستم‌های ارتباطی: گیرنده مخابراتی LTE Cat.18، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت LTE، وای-فای، بلوتوث ۴.۲، NFC، USB-C

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

مهم‌ترین نکات منفی که در این گوشی هوشمند به کار برده شده است را می‌توان به قرار زیر معرفی کرد:

  • نمایشگر با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل، که باید توجه داشت گوشی Mate 9 نیز با نمایشگر QHD عرضه شده بود
  • عدم پشتیبانی از ورودی ۳.۵ میلیمتری هدفون، عدم پشتیبانی از کارت حافظه میکرواس-دی
  • به‌روزرسانی‌های محدود دوربین
  • عدم پشتیبانی از شارژر بی‌سیم

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

یکی از محصولاتی که می‌تواند به عنوان رقیب Mate 10 Pro هوآوی مورد بررسی قرار بگیرد، «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ است. این گوشی هوشمند به دوربین سلفی ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین سلفی آن حالا «لایو فوکوس» را شامل می‌شود تا کاربران بتوانند عکس‌های سلفی متحرک تهیه کنند. دوربین الی این دستگاه کره‌ای به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است که لنز f/1.7 در آن تصویربرداری می‌کند و قادر است در فضاهای تاریک هم تصویربرداری کند.

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

روی این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید ۷.۱.۱ نصب شده است و سامسونگ برای این دستگاه تراشه هشت هسته‌ای در نر گرفته است که دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی آن از نوع Cortex-A73 و شش هسته ۱.۶ گیگاهرتزی آن هم از نوع A53 هستند و یک رم ۴ گیگابایتی هم در کنار آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها و اطلاعات خود را در فضای داخلی ۳۲ گیگابایتی این گوشی هوشمند ذخیره کنند که البته امکان افزایش حافظه داخلی تا ۴۰۰ گیگابایت از طریق کارت حافظه میکرواس‌دی هم وجود دارد.

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

این گوشی هوشمند می‌تواند از شبکه مخابراتی ۴G LTE پشتیبانی کند و همچنین قابلیت پشتیبانی همزمان از دوسیم کارت هم برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات ارتباطی به کار رفته در این محصول می‌توان به گیرنده وای-فای و بلوتوث ۵.۰ اشاره کرد. گوشی هوشمند «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ فناوری کوتاه‌برد NFC هم دارد تا امکان پرداخت‌های موبایلی فراهم شود.

سامسونگ این گوشی هوشمند را به استاندارد IP68 برای جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار مجهز کرده است تا کاربران بتوانند با این دستگاه در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه باقی بمانند. این گوشی هوشمند همچنین دستیار هوشمند بیکسبای را هم در خود جا داده است.

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

مهم‌ترین نکاتی که در این گوشی هوشمند به کار برده شده است را می‌توان به قرار زیر معرفی کرد:

  • نمایشگر: ۶.۰ اینچی از نوع Super AMOLED با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل، با تراکم تصویر ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ مربع
  • سیستم عامل: اندروید ۷.۱.۱ نوقا
  • تراشه: اکسینوس ۷۸۸۵ سامسونگ مجهز به هشت هسته، ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۶ هسته ۱.۶ گیگاهرتزی A53
  • حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه رم ۶ گیگابایتی، یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه رم ۴ گیگابایتی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ۴۰۰ گیگابایت
  • دوربین: ۱۶ مگاپیکسلی در قسمت پشت بدنه، مجهز به دیافراگم f/1.7، فلش LED، با قابلیت تصویربرداری در حالت پانوراما
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم f/1.9، و ۸ مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم f/1.9
  • باتری: ۳۵۰۰ میلی‌آمپری

Mate 10 Pro هوآوی برای شما مناسب‌تر است یا «گلکسی آ۸ پلاس» سامسونگ؟ (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا