فیس بوک در زمینه مقابله با اخبار جعلی از توئیتر جلو زد

پس از گذشت حدود سه سال از طراحی برنامه هایی برای مقابله با اخبار جعلی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، فیس بوک در این زمینه توئیتر را پشت سر گذاشت.

موبنا – بررسی هایی که توسط دانشگاه های نیویورک و استنفورد در این مورد صورت گرفته نشان می دهد فیس بوک در مقایسه با توئیتر بهتر توانسته اخبار جعلی را شناسایی و آنها را حذف کند.
این بررسی که از ژانویه سال ۲۰۱۵ تا جولای سال ۲۰۱۸ انجام شده حاکیست که تلاش هر دو شبکه اجتماعی برای مقابله با اخبار جعلی از اواخر سال ۲۰۱۶ تشدید شده است.
اما پس از آن توئیتر توجه به این مساله را کاهش داده است. در مقابل فیس بوک تلاش برای مقابله با اخبار جعلی را افزایش داده است. عمده این تلاش ها مربوط به شناسایی سایت های منتشرکننده اخبار جعلی و مسدود کردن آنها بوده است.
در مقام مقایسه فیس بوک ۶۰ درصد بیشتر از توئیتر برای مسدود کردن سایت های مذکور تلاش کرده است. این نتیجه گیری بر مبنای شناسایی ۵۷۰سایت منتشرکننده اخبار جعلی صورت گرفته که خبرهایشان کم وبیش مورد توجه قرار گرفته بود.
نکته قابل تامل دیگر اینکه اخبار جعلی هر ماه در توئیتر بین ۴ تا ۶ میلیون بار بازنشر می شدند، اما این رقم در فیس بوک از سال ۲۰۱۶ رشد چشمگیری یافته و به حدود ۲۰۰ میلیون بار رسید که مشابه با میزان بازنشر اخبار واقعی و غیردروغین بوده است. البته علیرغم همه تلاش های انجام شده اخبار جعلی فیس بوک هنوز تا ۷۰ میلیون بار در ماه بازنشر می شوند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا