چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

یکی از عواملی که موجب می‌شود کاربران از آنتن‌دهی و سیگنال‌دهی مودم و روترهای اینترنت بی‌سیم وای فای خود رضایت کافی نداشته باشد، قرار دادن آن در فضاهای نامناسب است.

موبنا – کاربرانی که از مودم‌های اینترنت بی‌سیم و وایرلس موسوم به روترهای وای فای در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنند، باید به مکان قرار دادن آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند، به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری همواره به کاربران اینترنتی پیشنهاد می‌کنند که به‌منظور افزایش آنتن‌دهی مودم مورد استفاده خود، آن را همواره برروی جایگاه بلند و بالایی قرار بدهند تا سیگنال‌های صادره از مودم برد بیش‌تری در فضا داشته باشند.

آن‌ها به کاربران همچنین توصیه کرده‌اند که بدین منظور باید نکات و موارد مهم و در عین حال ظریفی را در نظر داشته باشند تا رضایت خود را از نحوه عملکرد مودم‌های وای فای بالا ببرند.

۱. مودم وای‌فای را در مرکز خانه یا محل کار خود قرار دهید

این کار موجب می‌شود که سیگنال‌های روتر اینترنت وای‌فای هدر نرود و با قرار گرفتن در مرکز ثقل خانه یا محل کار، به صورت متناسب در شعاع موردنظر شما سیگنال‌دهی کند.

چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

۲. مودم را در کمد یا کابینت قرار ندهید

قرار دادن مودم اینترنت وای فای در مکان بسته نظیر کمد دیواری یا کابینت می‌تواند تا حد زیادی جلوی آنتن‌دهی آن را بگیرد و به اصطلاح سیگنال دهی آن را کور کند.

چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

۳. مودم را بر روی یک میز بلند بگذارید

قرار دادن روتر وای فای برروی یک میز یا تاقچه بلند به کاربران این امکان را می‌دهد تا از بیش‌ترین میزان آنتن‌دهی آن بهره‌مند شوند و رضایت آن‌ها از  نحوه عملکرد آن بالا رود.

چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

۴. مودم را حداقل یکبار در شبانه‌روز خاموش کنید

مودم‌های اینترنتی نیز درست همانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی نظیر گوشی هوشمند و رایانه پس از مدت زمان طولانی روشن و فعال بودن، با مشکل و کندی عملکرد مواجه می‌شوند بنابراین کاربران باید حداقل یک بار در شبانه روز ( به‌عنوان مثال شب‌هنگام و موقع خواب) مودم خود را خاموش کنند تا بتواند عملکرد خود را بهبود بخشد.

۵. از یک قوطی آلومینیومی در اطراف مودم بهره بگیرید

این یکی از حقه‌هایی است که بسیاری از علاقمندان به تکنولوژی در فضای مجازی آن را مطرح کرده‌اند و بر اساس بازخوردهای دریافت شده، درصد رضایت کاربران با انجام این کار، از افزایش آنتن‌دهی مودم اینترنت وای‌فای به شدت افزایش یافته است. شما نیز می‌توانید این حقه اینترنتی را پیاده کنید و در صورت رضایت، آن را به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد کنید.

علاقمندان به این حقه اینترنتی می‌توانند با پاره کردن قوطی آلومینیومی نوشابه و قرار دادن آن به صورت U شکل در اطراف مودم وای‌فای، افزایش سیگنال‌دهی مودم خود را امتحان کرده و به‌ موقت آن را انجام دهند.

چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

۶. مودم وای‌فای جدید بخرید

آخرین کاری که باید به‌منظور افزایش سیگنال‌دهی مودم اینترنت وای‌فای خود انجام دهید، آن است که به تاریخ و زمان خریداری این محصول دقت کنید چراکه معمولا عمر متوسط مودم‌های اینترنت وایرلس سه الی پنج سال است و بعد از آن به شدت سیگنال‌دهی و عملکرد آن‌ها رو به تنزل می‌رود. بنابراین اگر چندین سال است که از مودم خود استفاده کرده‌اید، به احتمال زیاد دیگر عمر آن به سررسیده و باید برای افزایش سیگنال‌دهی آن، به فکر خرید یک مودم جدید دیگر باشید.

چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

۷. با توجه به متراژ فضای داخلی خانه، مودم بخرید

یکی از عوامل تاثیرگذار در سیگنال‌دهی مودم اینترنت وای فای، متراژ خانه و فضای داخلی محلی است که می‌خواهید مودم وای فای آن را پوشش دهد که بسته به اندازه آن، باید از مودم‌های تک آنتن، دو آنتن و چند آنتن استفاده و خریداری کنید.

چطور آنتن‌دهی مودم وای‌فای را افزایش دهیم؟

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا